מגדל והראל מגדילות את השקעותיהן באנרגיות מתחדשות

מגדל תשקיע 800 מיליון שקל בחברת סונדיקס, המתמחה בפיתוח והפעלה של פרויקטים סולאריים • הראל ואשטרום ישקיעו בפרויקט הרוח הגדול בפולין

שדה סולארי / צילום: Shutterstock, abriendomundo
שדה סולארי / צילום: Shutterstock, abriendomundo

מגדל ביטוח מגדילה את השקעותיה בפרויקטים סביבתיים: החברה תשקיע 800 מיליון שקל בחברת סונדיקס , המתמחה בפיתוח והפעלה של פרויקטים סולאריים. את ההשקעה בחברה תבצע מגדל ביטוח לצד קרן התשתיות של JP MORGAN, אשר גם בה משקיעה מגדל בהיקף השקעה של כ-3 מיליארד שקל (השקעה בפועל והתחייבויות עתידות). ההשקעה מורכבת מרכישה של 9% מהון החברה וכן השקעה בפרויקטים עתידיים הנמצאים בשלבי פיתוח בעתיד הקרוב.

סונדיקס היא יצרנית חשמל סולארית עצמאית (IPP) עם כ-300 פרויקטים ב-7 מדינות, בעיקר במערב אירופה וביפן. במגדל ביטוח מציינים כי העסקה צפויה להניב תשואה של כ-9-10%, כתוצאה מהיכולות התפעוליות של החברה ליצירת ערך בפרויקטים מניבים.

לאחר ביצוע ההשקעה, יעמוד היקף ההשקעות הישירות אקוויטי תשתיות בתחום האנרגיות המתחדשות תחת ניהול מגדל על למעלה מ- 3.5 מיליארד שקל בשנה החולפת. לפי גיא פישר, מנהל חטיבת ההשקעות במגדל ביטוח, "ההשקעה בסונדיקס מצטרפת להשקעות הליבה שלנו בתחום האקוויטי תשתיות והשקעות מוטות ESG עם דגש על אנרגיות מתחדשות. תחום זה צפוי להראות יציבות בעתיד הנראה לעין וזוכה לתמיכה ציבורית ומדינית רחבה. כולנו חווים את השפעת השינויים האקלימיים על החיים סביבנו ומבינים כי הכלכלות, ככל הנראה, רק יאיצו את המעבר לאנרגיות נקיות. עסקה זו מאפשרת לנו נגישות משמעותית לעסקאות עתידיות נוספות והיא מתבצעת לצד קרן תשתיות מובילה בעולם, אינדיקציה נוספת לאיכות ההשקעה".

הראל ואשטרום משקיעות בפרויקט אנרגיית רוח בפולין

גם קבוצת הראל וקבוצת אשטרום, הודיעו הבוקר על הרחבת השקעותיהן בתחום האנרגיה המתחדשת: נכנסות לראשונה ובמשותף לתחום האנרגיות המתחדשות, בפרויקט הרוח הגדול בפולין. קבוצת הראל, באמצעות מוצרי החיסכון ארוך הטווח שבניהולה, וקבוצת אשטרום, באמצעות חברת הבת אנרגיה מתחדשת בניהולו של מר איציק מרמלשטיין, התקשרו במערכת הסכמים להשקעה בהיקף של כ-40.5 מיליון אירו (בחלקים שווים) בשותפות. השותפות מחזיקה בכ-56.7% מהזכויות בחוות ייצור חשמל באמצעות אנרגיית רוח בפולין, כאשר הפרויקט הינו בהיקף מצרפי של כ-257 מגה וואט. לאחר השקעתן בפרויקט יהפכו השתיים לשותפות של קרן תשתיות ישראל (תשי). לאחר העסקה, השותפות תחזיק כ-70% מהזכויות.

סך ההכנסות החזויות מהפרויקט לשנת הפעלה ראשונה מייצגת (כולל ההקמה הנוספת של 37 מגה-וואט) צפויות לעמוד על כ-41 מיליון אירו וה-EBITDA צפוי לעמוד על כ-31.5 מיליון אירו. תקופת ההפעלה החזויה של הפרויקט הינה כ-35 שנים, כאשר בשנת 2020 החל מועד ההפעלה המסחרית. סך עלויות הקמת כלל הפרויקט עומדות על כ-330 מיליון אירו.