ביידן: ארצות הברית לא תתיר לעולם לאיראן להגיע לפצצה גרעינית

הפגישה בין נשיא ארה"ב וראש הממשלה ארכה כמעט שעה, יותר מהזמן שהוקצה לה, ובשני הצדדים דיווחו על אוירה חמה וידידותית • בנט: "איראן היא מייצאת הטרור מספר אחת בעולם והמפרה העיקרית של זכויות אדם. גם כעת היא ממשיכה בהעשרת האורניום"

ג'ו ביידן. צומת קריטי בהיסטוריה / צילום: Shutterstock
ג'ו ביידן. צומת קריטי בהיסטוריה / צילום: Shutterstock

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אומר כי ארצות הברית לא תתיר לעולם לאיראן להגיע לפצצה. עם זה אמר כי יפעל למיצוי הפתרון הדיפלומטי לכך. בתום פגישתו עם ראש הממשלה נפתלי בנט דיבר ביידן על הפיגועים הקשים באפגניסטאן שגרמו להרג חיילים אמריקנים, אבל לדבריו הוכיחו את צדקת היציאה ממנה.

ביידן ציין כי השניים דיברו על הקורונה ועל תוכניות החיסונים המוצלחות בשתי המדינות. הוא הזכיר את מחוייבות ארה"ב לבטחון ישראל ואמר שהוא תומך מלא מלא בחידוש מלאי טילי כיפת ברזל. בקשר לפלסטינים אמר: "אנו נפעל ונסייע לקדם את השלום וקידמה של ישראל כמו גם של הפלסטינים".

ראש הממשלה בנט הביע בשם המדינה כולה השתתפות בצער על מותם של החיילים האמריקנים בעת שהגנו על חיי אזרחים. הוא הודה לביידן על מילותיו החמות והזכיר שארצות הברית עומדת לצד ישראל בזמנים הקשים ביותר כמו במהלך מבצע שומר החומות . "אין לנו בת ברית טובה יותר ואמינה יותר מארה"ב. אני מביא עמי מירושלים בירת ישראל הנצחית רוח חדשה של ממשלה חדשה עם הרבה חילוקי דיעות אידאולוגיים אבל רצון עז לעשות טוב למדינה. אנחנו חיים בשכונה הקשה העולם וחייבים להיות חזקים. איראן חיזבאללה חמאס והאחרים כולם רוצים לחסל את ישראל. ולכן עלינו להיות חזקים מכל אוייבינו יחד. ולשמור על היתרון האיכותי שלנו. שמחתי לשמוע את אמירת של איראן לא יהיה נשק גרעיני".

עוד אמר בנט: "איראן היא מייצאת הטרור מספר אחת בעולם והמפרה העיקרית של זכויות אדם. גם כעת היא ממשיכה בהעשרת האורניום . יש לנו שתי מטרות ; הפסקת פעילות הטרור שלה, וחיסול תכנית הפצצה שלה. בזמן שאנחנו יושבים כאן, האיראנים מסובבים את הצנטריפוגות. ישראל מעולם לא ביקשה ולעולם לא נבקש מאמריקה להגן על עצמנו, לא נעביר את ביטחוננו למיקור חוץ. זו אחריותנו לדאוג לגורלנו. אנחנו מודים לכם על הכלים ועל הגיבוי שאתם נותנים לנו". 

ביידן אמר בהקשר לכך כי יש להודות בראש ובראשונה לנשיא ברק אובמה שדאג לכך. הפגישה בין השניים ארכה כמעט שעה, יותר מהזמן שהוקצה לה, ובשני הצדדים דיווחו על אוירה חמה וידידותית.