רשת ויקטורי מסכמת רבעון עם ירידה קלה במכירות ועלייה ברווח

רשת השיווק רשמה ברבעון השני של 2021 מכירות בהיקף של 579 מיליון שקל, ירידה של 2.2% לעומת המכירות ברבעון השני אשתקד • הרווח ברבעון הסתכם ב-14 מיליון שקל, בהשוואה ל-12.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה

אייל רביד, מנכ''ל ויקטורי / צילום: My first value
אייל רביד, מנכ''ל ויקטורי / צילום: My first value

ירידה קלה במכירות ועלייה ברווח לתקופה: רשת ויקטורי  מסכמת את הרבעון השני של 2021 עם מכירות בהיקף של 579 מיליון שקל, ירידה של 2.2% לעומת המכירות ברבעון השני אשתקד.

את הירידה הזו מייחסת החברה בין השאר לירידה קלה בפדיון בחנויות הזהות מול הרבעון המקביל אשתקד; לסגירת סניף צ'ק פוסט וסניף רמלה שפעלו ברבעון המקביל אשתקד ולא פעלו ברבעון הנוכחי; ולהשלכות מבצע "שומר החומות" שגרם לירידה בפדיון בעיקר בחנויות בטווח עד 40 ק"מ מרצועת עזה. הפדיון מהחנויות הזהות ירד ברבעון בשיעור של 0.9%.

הרווח הגולמי ברבעון השני של 2021 הסתכם ב-147 מיליון שקל, בהשוואה לרווח גולמי של 152 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. שיעור הרווח הגולמי ברבעון הסתכם ב-25.4%, בהשוואה ל-25.5% בתקופה המקבילה אשתקד. הקיטון בשיעור הרווחיות הגולמית מנומק על-ידי הרשת ב"אי-העלאת מחירים ללקוחות מעבר להעלאות מחירי הספקים ומהעמקת המבצעים ללקוחות במהלך הרבעון הנוכחי".

הרווח לתקופה ברבעון השני בשנת 2021 הסתכם ב-14 מיליון שקל, בהשוואה ל-12.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. את הגידול בשיעור של כ-10% מייחסת ויקטורי לקיטון בהוצאות המימון נטו ברבעון הנוכחי. במהלך הרבעון השני חולק דיבידנד בהיקף של 12 מיליון שקל.

כמו שאר רשתות המזון, גם ויקטורי נהנתה מגידול בפעילות האונליין שלה בתקופת הקורונה - עד כדי מצב שהיא לא יכלה לעמוד בעומס ההזמנות ואף נתקלה בבעיות באספקה עבור חלקן. את האתר שלה היא השיקה ב-2017, ןהיא מציינת כי הרווח התפעולי שלה מהאתר דומה לרווח התפעולי בכלל החברה. ברבעון השני של 2021 מדווחות החברה על ירידה קלה בהיקף הקניות באונליין אל מול הרבעונים הקודמים, כשהיקף המכירות המקוונות מסתכם ב-4.5% מכלל מכירות הרשת.

לוויקטורי יש מועדון לקוחות המונה כ-450 אלף חברים. החברה אף מדווחת על הגדלת מספר החברים במועדון אחרי שהיא הגרילה פרס של מיליון שקל ללקוחות החברה, "שהביא להגדלת כמות הלקוחות והפדיון בסניפים". 

נכון לסוף חודש אוגוסט פרוסה ויקטורי ב-59 סניפים בפריסה של 65 אלף מ"ר בשטחי מסחר. עד לסוף 2023 החברה מתעתדת לפתוח עד 50 סניפים עירוניים-שכונתיים בפורמט "ויקטורי City". הרשת מעסיקה כ-3,000 עובדים, ומשרדיה ממוקמים ביבנה. 

ויקטורי נכנסה לבורסה בתל אביב באוגוסט 2015. בעלי השליטה בחברה הם אייל רביד, המכהן כמנכ"ל והמחזיק במניות בשיעור של 30%; חיים רביד, המכהן כסמנכ"ל כספים, ולו 2.84% מהחברה; ואברהם רביד, המכהן כסמנכ"ל פיתוח עסקי והמחזיק בכ-30% ממניות הרשת. הציבור מחזיק ב-22.5% ממניות ויקטורי, והמוסדיים בכ-14.5% - מחצית מזה בידי הפניקס. רו"ח ועו"ד צביקה ברנשטיין מכהן כיו"ר הדירקטוריון של החברה.