הישראלים נשארים בארץ, ודיפלומט רושמת עלייה חדה ברווחים

הרווח התפעולי של דיפלומט ברבעון השני של 2021 עלה בכ-44% לכ-42 מיליון שקל, ובשורה התחתונה החברה רשמה עלייה של 53% ברווח הנקי שהגיע ל-29 מיליון שקל

מרככי ומבשמי לנור, אחד המותגים המיובאים לארץ על-ידי חברת דיפלומט / צילום: Shutterstock
מרככי ומבשמי לנור, אחד המותגים המיובאים לארץ על-ידי חברת דיפלומט / צילום: Shutterstock

יבואנית ומפיצת מוצרי הצריכה  דיפלומט  דיווחה היום (ב') על צמיחה של 14% בהכנסות ברבעון השני של שנת 2021 לכ-708 מיליון שקל, בהשוואה לכ-620 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי ברבעון השני של שנת 2021 עלה בכ-44% לכ-42 מיליון שקל, ובשורה התחתונה  החברה רשמה עלייה של 53% ברווח הנקי שהגיע ל-29 מיליון שקל, בהשוואה לכ-19 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

בחברה מסבירים כי "העלייה החדה ברווח נבעה בעיקר מהצמיחה בהכנסות, מהשיפור ברווחיות הגולמית ומהפעולות שנקטה החברה לצמצום הוצאותיה התפעוליות".

דיפלומט עוסקת בשיווק, במכירות ובהפצה של מוצרי צריכה ומזון, נחשבת לאחת מהיבואניות הבולטות בישראל בתחום עיסוקה, והיא מייבאת בין היתר מוצרים של פרוקטר אנד גמבל, היינץ, ביונד מיט, רד בול, מילקה, קפה ג'ייקובס, פרינגלס, טונה סטארקיסט ועוד . החברה פועלת, פרט לישראל, גם בדרום אפריקה, בגאורגיה, בניו זילנד ובקפריסין .

ההכנסות בישראל ברבעון צמחו בכ-19% לעומת הרבעון המקביל והגיעו לכ-416 מיליון שקל. ההכנסות בדרום אפריקה צמחו ב-5% לכ-173 מיליון שקל, וההכנסות במדינות אחרות (גיאורגיה, ניו זילנד וקפריסין) צמחו בכ-13% לכ-120 מיליון שקל.

את המחצית הראשונה של השנה סיימה דיפלומט עם עלייה של 5.5% בהכנסות לעומת התקופה המקבילה אשתקד ל-1.38 מיליארד שקל. הרווח התפעולי גדל ב-8% לכ-61 מיליון שקל (כ-4.4% מההכנסות), והרווח הנקי גדל ב-38% והסתכם ב-40 מיליון שקל.

בחברה ציינו כי היא לא מושפעת ממגפת הקורונה ובינתיים גם לא מושפעת לרעה מהקשיים בשרשראות האספקה העולמיות ומהעלייה החדה במחירי ההובלה הימית, בין השאר הודות לתהליכי התייעלות שנקטה הנהלת דיפלומט.

במקביל לפרסום הדוחות הודיעה החברה כי תחלק לבעלי מניותיה דיבידנד בהיקף של 21 מיליון שקל.

דיפלומט, הנמצאת בשליטת ג'פרי מנדל ומשפחות וימן ומורג, הצטרפה לבורסה בתחילת חודש מרץ השנה, כשהשלימה הנפקה ראשונית לציבור (IPO) של מניות וגייסהכ-300 מיליון שקל לפי שווי של כ-1.5 מיליארד שקל (אחרי הכסף). מאז שהתחילה להיסחר רשמה המניה ירידה של 16%, ושוויה של החברה הצטמק לכ-1.35 מיליארד שקל.

המנכ"ל נועם וימן ציין כי "אנו מסכמים את הרבעון השני של 2021 עם שיפור משמעותי בתוצאות, הן ביחס לרבעון הקודם והן ביחס לרבעון המקביל אשתקד, המתבטא בצמיחה בהכנסות, שיפור ברווח הגולמי ושיפור משמעותי ברווחיות התפעולית, בין היתר, בזכות הפעולות המתמשכות בהן נקטנו לצמצום הוצאותינו התפעוליות. בחודש שעבר חתמנו על הסכם שכירות למשך 25 שנה למרלו"ג חדש שיוקם בקיסריה. במרלו"ג זה אנו צפויים להשקיע כ-270 מיליון שקל ולהפוך אותו למרלו"ג המתקדם מסוגו בישראל על בסיס מערכות אוטומציה, מידוף וניהול מלאי חכמות, שיתמוך ביכולתנו להגדיל את היקפי הפעילות של החברה במהלך השנים הבאות, תוך תרומה לחיסכון בהוצאות התפעול. בימים אלה, אנו בוחנים הזדמנויות לפיתוח מנועי הצמיחה במגוון רחב של תחומים, בדרך של כניסה לקטגוריות חדשות באזורים בהם אנו פעילים ובדרך של התרחבות למדינות נוספות".