שר הביטחון בני גנץ החליט למנות את גלית אלטשטיין למ"מ מפקד גל"צ

אלטשטיין כיהנה במגוון תפקידים בתחנה ובהם ראש מערכת החדשות, ומשמשת כעת כראש מערכת החדשות ב"כלכליסט" • תחליף בתפקיד את שמעון אלקבץ שמסיים כהונה של ארבע שנים

בניין גלי צה''ל ביפו / צילום: Shutterstock, Roman Yanushevsky
בניין גלי צה''ל ביפו / צילום: Shutterstock, Roman Yanushevsky

שר הביטחון בני גנץ החליט למנות את גלית אלטשטיין לממלאת-מקום מפקד גלי צה"ל במקומו של שמעון אלקבץ שעוזב בימים אלה. אלטשטיין כיהנה במגוון תפקידים בתחנה ובהם ראש מערכת החדשות, ומשמשת כעת כראש מערכת החדשות ב"כלכליסט".

מפקד גלי צה"ל שמעון אלקבץ מסיים כהונה של ארבע שנים.

נזכיר כי סיום כהונתו של אלקבץ מתרחש כשברקע נערכים במערכת הביטחון ליישם את החלטתו של שר הביטחון בני גנץ, שקיבל את המלצתו של הרמטכ"ל אביב כוכבי, להוציא את גלי צה"ל ממערכת הביטחון - אם כי בשבועות האחרונים שוקלים כיצד לבצע מהלך זה - האם לסגור באופן מוחלט, להגביל את השידורים הקיימים לשידורי מוזיקה ללא אקטואליה או להפריט את התדרים.

בשנים האחרונות הפכה גלי צה"ל - וביתר שאת בזמן כהונתו של אלקבץ - מקור לביקורת קשה על פוליטיזציה של התחנה, על עירוב של שיקולים עריכתיים תמוהים בהתנהלות השוטפת ועל ניהול כוחני של כוח-האדם. את עיקר האש ספג אלקבץ סביב הכוח הגובר והולך שהפקיד בידי יעקב ברדוגו, שהפך לפרשן המוביל של התחנה. דווקא מול המאזינים איבדה התחנה בשנים אלה נקודות, ובכל סקרי ה-TGI האחרונים, כוחה נחלש מול המתחרים ברשת ב'.

שר הביטחון גנץ מסר היום: "מצאתי בגלית אשת מקצוע שיש לה הן את הכישורים המקצועיים והן את היושרה האתית הנדרשת לעמוד בראש המערכת".