דיונים סוערים בקבינט הקורונה על המתווה לפתיחת מערכת החינוך

בדיון הוחלט להחיל את מתווה "התו הירוק" על עובדי מערכת החינוך • בנט לא קיבל את דרישת שרת החינוך יפעת שאשא ביטון ושר הבריאות ניצן הורוביץ לדחות את התניית 70% מחוסנים בכיתה ל-1 באוקטובר

שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

ועדת השרים לקורונה תתכנס הערב (ב') לאישור סופי של מתווה פתיחת שנת הלימודים, האמורה להתחיל בעוד יומיים. בדיון היערכות מקדים בהשתתפות שרת החינוך, שר הבריאות, מנכ"לי המשרדים, יו"ר מרכז השלטון המקומי, ופקידים בכירים נוספים, הוחלט בין השאר להחיל את מתווה "התו הירוק" על עובדי מערכת החינוך.

מורים ואנשי צוות לא מחוסנים יחויבו בהצגת תוצאת בדיקת קורונה שלילית פעמיים בשבוע, שיבוצעו במתחמי הבדיקות המהירות הפרוסים ברחבי הארץ. כן נקבע כי כיתות שבהן היקף התלמידים שקיבלו את זריקת ההתחסנות הראשונה יהיה נמוך מ-70% - ילמדו באופן מקוון, כלומר הקלה בתנאים, ולא דרישה להתחסנות מלאה של שני חיסונים.

ההקלה תהיה תקפה רק לחודש ספטמבר ובאוקטובר ידרשו שני חיסונים כהתניה למדד הלימוד בכיתות. עם זאת, בנט לא קיבל את דרישת שרת החינוך יפעת שאשא ביטון ושר הבריאות ניצן הורוביץ לדחות בחודש את החלת תנאי 70% לחידוש הלימודים בכיתות.

הנימוק שהציגו שאשא ביטון והורוביץ היה כדי לא למנוע מתלמידים באזורים ברמה סוציו-אקונומית נמוכה לקיים לימודים סדירים. המגבלה לפיהם תפגע בעיקר בחברה הערבית ובחברה החרדית. הורוביץ הציע להגביר את החיסונים בבתי הספר בקהילות אלה וכך עד חודש אוקטובר גם הם יגיעו לרף החיסונים הנדרש. ראש הממשלה בנט התנגד באומרו כי הורוביץ לא מקשיב למה שאומרים מומחי משרדו.