ישועה להרצוג בבחירות 2015: "אל תהסס להיעזר בי ולסמס אפילו 10 פעמים ביום"

במסגרת התנגדותם של סנגורי נתניהו להשלמת החקירה של עורך וואלה לשעבר אבי אלקלעי, הציגו הסנגורים התכתבות חדשה שטרם נחשפה בין מנכ"ל אתר וואלה דאז, אילן ישועה, לבין יו"ר המחנה הציוני דאז ונשיא המדינה המכהן, יצחק (בוז'י) הרצוג

אילן ישועה, מנכ"ל וואלה לשעבר / צילום: יוסי זמיר
אילן ישועה, מנכ"ל וואלה לשעבר / צילום: יוסי זמיר

במסגרת התנגדותם של סנגורי ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו להשלמת החקירה של עורך אתר וואלה לשעבר אבי אלקלעי, הציגו הסנגורים התכתבות חדשה שטרם נחשפה בין מנכ"ל אתר וואלה דאז, אילן ישועה, לבין יו"ר המחנה הציוני דאז ונשיא המדינה המכהן, יצחק (בוז'י) הרצוג.

בתכתובת בין השניים כתב ישועה להרצוג בינואר 2015: "הי, ברכות על הסקרים! מחזיק לך אצבעות. מה עם ביטחוניסט? חשוב במיוחד לאור הרשימה. אל תהסס להיעזר בי ולסמס בכל שעה, מצדי 10 פעמים ביום. החבר'ה (באתר וואלה, א"ג) בסדר איתך?". 

על כך השיב לו הרצוג: "הכול בטיפול. תודה ממש על הכול".

ישועה המשיך: "אתה הולך לעשות היסטוריה, ובמיקום הזה ובנסיבות האלה תציל את עם ישראל, פשוטו כמשמעו. ותהיה ההרצוג הגדול מכולם".

הרצוג השיב בנימוס לדברי החנופה: "לאט לאט, אבל אמן". 

ההתכתבות בין אילן ישועה ונשיא המדינה המכהן יצחק (בוז'י) הרצוג בינואר 2015
 ההתכתבות בין אילן ישועה ונשיא המדינה המכהן יצחק (בוז'י) הרצוג בינואר 2015

"השלמת חקירה חלקית, מגמתית וסלקטיבית" 

סנגורי נתניהו מצטרפים לסנגורי הזוג אלוביץ' וטוענים כי כוונת הפרקליטות לבצע השלמת חקירה רק בעניינו של ישועה היא מגמתית ופוגענית, ואל לבית המשפט לאשר אותה במתכונתה הנוכחית.

לדברי עו"ד בעז בן-צור מצוות ההגנה של נתניהו, "ככל שהמאשימה סברה כי החומר החדש מצדיק השלמת חקירה, הרי שזו צריכה להיות רחבה וביחס למכלול העדים הרלוונטיים לחומר החדש. משעה שניכר כי אין בדעתה של המאשימה לערוך חקירה מעין זו, ודאי שהיא אינה רשאית השלמת חקירה חלקית, מגמתית וסלקטיבית".

לטענת עו"ד בן-צור, מטרת השלמת החקירה היא "ניסיון להדוף טענות הגנה כפי שנחשפו בפניה עד כה".

 *** חזקת החפות: יודגש כי גם לאחר הגשת כתב האישום נגדם, ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו ושאול ואיריס אלוביץ' מכחישים את המיוחס להם, לא הורשעו בביצוע עבירה, ועומדת להם חזקת החפות.