בעקבות מציאת תכתובות חדשות בתיק 4000: השלמת חקירה לאבי אלקלעי

עדותו של מנכ"ל וואלה לשעבר אילן ישועה במשפט נתניהו אמורה להתחדש בעוד כשבועיים, ב-13 לספטמבר • הפרקליטות מתכוונת לחקור את אבי אלקלעי, עורך וואלה לשעבר, על עשרות תכתובות בינו לבין ישועה שהתגלו במסגרת השלמת החקירה שעליה הורה ביהמ"ש

אילן ישועה במשפט נתניהו. עדותו אמורה להתחדש בעוד כשבועיים / צילום: יוסי זמיר
אילן ישועה במשפט נתניהו. עדותו אמורה להתחדש בעוד כשבועיים / צילום: יוסי זמיר

הפרקליטות הודיעה לבית המשפט המחוזי בירושלים כי בכוונתה לבצע בימים הקרובים השלמת חקירה ממוקדת בתיק 4000, שנובעת מהשלמת החקירה שעליה הורה בית המשפט בעניין הטלפון הסלולרי וחשבון האימייל של עד התביעה אילן ישועה, מנכ"ל וואלה לשעבר.

עדותו של ישועה אמורה להתחדש בעוד כשבועיים, ב-13 לספטמבר 2021. כעת מודיעה הפרקליטות כי היא תזמן בימים הקרובים את עורך אתר וואלה לשעבר אבי אלקלעי למסור עדות פעם נוספת במשטרה.

הפרקליטות מתכוונת לחקור במסגרת השלמת החקירה את אלקלעי על עשרות תכתובות בינו לבין ישועה שהתגלו במסגרת השלמת החקירה, ושמחזקות לטענת הפרקליטות את גרסתו של ישועה.

יש לציין כי על-פי חוק סדר הדין הפלילי והנחיית פרקליט המדינה, השלמת חקירה איננה דורשת אישור של בית המשפט או עדכונו מראש. בהודעה לבית המשפט נכתב כי "השלמת חקירה שכזו היא במסגרת שיקול-הדעת של המאשימה. עם זאת, למען הסדר הטוב מצאה המאשימה מקום להגיש הודעה זו לבית המשפט הנכבד ולהסביר את החלטתה".

בהודעה נכתב כי בית המשפט, בעקבות בקשות שהעלתה ההגנה, קבע כי על המאשימה לבחון באופן פרטני התכתבויות ושיחות של ישועה עם גורמים פוליטיים, דוברים, אנשי עסקים, גורמי פרסום, גורמי תקשורת וגורמים מרשויות האכיפה. זאת, על-מנת לאתר את החומרים הנוגעים למעורבותו של ישועה בסיקור, בתוכן ובעריכה באתר וואלה.

בהודעה נכתב כי "בחומר הנוסף שמקורו בהשלמת החקירה שעליה הורה בית המשפט הנכבד, אותרו תכתובות רבות (עשרות במספר) בינו לבין ישועה. מדובר בתכתובות שממחישות נושאים אליהם התייחס אלקלעי בחקירתו; ולכן, עמדתה העקרונית של המאשימה - גם ביחס לאלקלעי - היא כי אין מניעה להציג לו את התכתובות הללו במסגרת ראיון עד שייערך עמו יחד עם תכתובות אחרות מתוך חומר החקירה. אולם נוכח החלטת בית המשפט הנכבד המנחה את המאשימה ביחס למספר המסמכים שיוצגו לעדים במסגרת ראיונות העד, סבורה המאשימה, כאמור, כי המתווה הראוי הוא השלמת חקירה, שתיערך בימים הקרובים".

לטענת הפרקליטות, אין מקום לטענה על עיוות דין שייגרם חלילה לנאשמים בשל השלמת החקירה המתוכננת. סנגורי הנאשמים בנימין נתניהו ושאול אלוביץ' צפויים להתנגד בתוקף להשלמת חקירה זו.

*** חזקת החפות: יודגש כי גם לאחר הגשת כתב האישום נגדם, ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו ושאול ואיריס אלוביץ' מכחישים את המיוחס להם, לא הורשעו בביצוע עבירה, ועומדת להם חזקת החפות.