"ביטלו לנו הרבה חוזים מהופעות של הקיץ - היה מאוד מתסכל עם חוסר ודאות מוחלט"

מוטי קנייבסקי • שותף ובעלים ב-loopa הפקות וידאו ודיגיטל • בן 24, גר בבית שמש • "לא חשבנו לסגור את העסק, אבל החלטנו לשנות קונספט" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז  

מוטי קנייבסקי, שותף ובעלים ב־loopa הפקות וידאו ודיגיטל / צילום: תמונה פרטית
מוטי קנייבסקי, שותף ובעלים ב־loopa הפקות וידאו ודיגיטל / צילום: תמונה פרטית

מוטי ואסתי קנייבסקי, זוג חרדים מבית שמש בשנות ה-20 לחייהם, מנהלים עסק להפקות וידאו ואנימציה המתמקד בהפקות סרטי תדמית, פרסומות, שיווק בדיגיטל וכל מה שקשור לתחום ההפקות הדיגיטליות.

כמו כל עצמאי שבבעלותו עסק בשנתיים האחרונות, מוטי ניסה להתגבר על הבעיות שהקורונה גרמה. עד לפני שהנגיף הפך סדרי עולם, מוטי היה מפיק ועורך לכנסים גדולים, מופעים, הקרנות לתלמידים ועוד. "לא חשבתי על סגירת העסק", הוא אומר לגלובס. מוטי מסביר כי "זה מפעל חיים שלנו שאשתי התחילה בתור תחביב עוד כילדה". לדבריו, אשתו אסתי השקיעה רבות בלימודים, היא הפכה זאת למקצוע - ולכן הוא לא חשב לסגור את העסק, וקיווה כי המצב ישתפר.

אבל המצב לא ממש השתפר, והם הגיעו למצב שאין הכנסות בכלל. "ביטלו לנו הרבה חוזים מהופעות של הקיץ", אומר מוטי, "היה מאוד מתסכל עם חוסר ודאות מוחלט".

אז איך הם שרדו בכל זאת? ההורים של בני הזוג תמכו בהם, ובהמשך קיבל הזוג מענקים מהמדינה, אבל מכיוון שהסוף למגפה לא נראה באופק, הם חשבו על אפיקי פרנסה אחרים. "בסוף אנחנו לא יכולים לחיות על מענקים, אנחנו גם רוצים להתפרנס בכבוד, לכן החלטנו לקחת את המשבר ככלי יעיל ולנסות להתפתח אחרת", אומר מוטי.

הזוג ישב יחד "כדי לעשות חושבים", והם החליטו לקחת קורסים נוספים במקצוע כדי לשדרג את התכנים ואת הדברים שהם יכולים להציע ללקוחות השונים. מוטי אומר כי תחום הווידאו עדיין היה בשימוש גם בתקופת קורונה, מכיוון שזה כלי יעיל להעברת מסרים, אז במקום לעבוד עם מוסדות חינוך, או עיריות ומועצות מקומיות, הם החלו לעבוד עם בעלי עסקים, ולייצר עבורם תכנים שיווקיים לרשתות חברתיות, כמו סרטי תדמית, סרטוני הדרכה ועוד ועוד.

מוטי ואסתי התמקצעו בקורסים דיגיטליים, "פשוט השקענו את כל כולנו בפלטפורמות הדיגיטל, דבר שכמעט לא עשינו לפני הקורונה" אומר מוטי. "הקשבנו קשב רב ללקוחות שלנו, כדי לוודא שאנחנו נצליח לספק את הלקוחות, ובסיייעתא דשמיא הגענו להצלחה".

לגבי הלקוחות שעזבו אומר מוטי, "חלקם חזרו אלינו, אבל לרוב אנחנו עמוסים, אז אנחנו מפנים אותם לקולגות שלנו שממשיכים להתעסק עם הופעות או כנסים". מוטי אומר כי הוא מוודא עם כל לקוח את המטרות שלו בכל חתימת חוזה, כדי לוודא שהוא יהיה מרוצה מהעיצוב, העריכה, הבימוי והצילום. "אנחנו רואים ברוך השם את האור בקצה המנהרה, ומקווים שהמצב רק ישתפר מכאן ואילך". 

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל i-can-help@globes.co.il