אחרי ארה"ב ואיטליה, סולגרין נכנסת לתחום האנרגיות המתחדשות ביוון

החברה, שבשליטת ג'נריישן קפיטל, רכשה לצד חברה נוספת מחצית מהון המניות של חברה יוונית בעלת צבר של שמונה פרויקטים בתחום האנרגיה הסולארית • בחברה צופים כי היקף השקעתם בפרויקטים יעמוד על כ-110-140 מיליון אירו

פרויקט זרחיה / צילום: בילקטריק
פרויקט זרחיה / צילום: בילקטריק

סולגרין, שפועלת לצד ישראל בארה"ב ובאיטליה בתחום האנרגיות המתחדשות, דיווחה היום (ד') על כניסתה לראשונה לפעילות ביוון. החברה שמוחזקת בכ- 50% על ידי ג'נריישן קפיטל, חתמה על הסכם מחייב לרכישת מחצית מהון המניות של יזמית בתחום האנרגיה הסולארית ביוון.

את ההשקעה ביוון תבצע סולגרין (85%), בשיתוף Eranovum Energy 1 S.L. (15%). מהודעת החברה עולה כי לחברה היוונית צבר של שמונה פרויקטים בייזום ביוון, בהספק כולל של כ-200 מגה-וואט מותקן. רכישת המניות בוצעה תמורת כ-350 אלף אירו, סכום המהווה החזר הוצאות הפיתוח שהוצאו על ידי המוכרים עד היום בגין פיתוח הפרויקטים.

הסכם הרכישה אף כולל אופציה של סולגרין ושותפתה לרכוש 35% נוספים מהון המניות של החברה היוונית, וזאת לאחר הגעת הפרויקט הראשון מבין השמונה לשלב המוכנות להקמה. בסולגרין צופים כי היקף ההשקעות בפיתוח הצבר הכולל של כ-200 מגה-וואט מותקן צפוי להסתכם בסכום של כ-110-140 מיליון אירו.

בסולגרין מצביעים על היעדים הממשלתיים ביוון כגורם שבהחלט קרץ להם בדרך לפעילות החדשה. "נכון לשנת 2019, ההספק המצרפי של שוק האנרגיה המתחדשת ביוון הינו למעלה מ-6.7 ג'יגה, מתוכם כ-2.8 ג'יגה סולארי. בהתאם לתוכניות הממשלה, הצפי הוא להגיע להספק סולארי של 7.7 גיגה בשנת 2030, דהיינו גידול צפוי של כ-175% עד 2030", הסבירו בחברה.

סולגרין הינה חברת אנרגיה מתחדשת שפועלת באמצעות ייזום, פיתוח, מימון, הקמה, תפעול ותחזוקה של מתקנים לייצור חשמל מאנרגיות מתחדשות באמצעות טכנולוגיית PV לטווח ארוך. יו"ר החברה הוא גל בוגין, ומנכ"ל החברה הוא תום שפרן.

גל בוגין, יו"ר סולגרין: "כניסתנו לשוק הסולארי ביוון מציינת חדירה לפעילות עסקית במדינה רביעית, וזאת בהתאם לאסטרטגיית החברה להרחבת פעילותה תוך מיקוד בשווקים גיאוגרפים צומחים. סולגרין נמצאת כעת בתנופת פעילות משמעותית בכל אזורי פעילותה. בישראל אנו מקדמים מאות מגה וואט בשלבים שונים של ייזום ופיתוח אשר בחלקם כוללים אגירה וכן פעילות על גבי גגות מסחריים. באיטליה אנו בעיצומו של תהליך מואץ להרחבה וביסוס של הפעילות. בארה"ב השלמנו לאחרונה את מהלך הכניסה לפעילות עם השלמת ההשקעה בחברת קיוביקס, הפעילה בשוק המערכות הסולאריות המסחריות והביתיות הצומח בארה"ב. קיוביקס צפויה להתרחב בפעילותה למדינות נוספות עם תוכנית צמיחה לשנים הקרובות של כ-80-100 מיליון דולר".