זאת הדרך לנאסד"ק? איי.איי.קיו הום הצליחה לגייס רק 8 מיליון שקל מהציבור בת"א

החברה, שפיתחה זירת מסחר לקבלנים ובעלי מקצוע בארה"ב, גייסה רק כ-20% מהסכום המבוקש בהנפקה - אך מדווחת שהיא עומדת בדרישות לרישום למסחר • לדוחותיה מצורפת הערת "עסק חי" והיא מציגה יתרת הפסד של כ-10 מיליון שקל

השלט של איי.איי.קיו הום / צילום: בר - אל
השלט של איי.איי.קיו הום / צילום: בר - אל

ימים ספורים אחרי שחברת הטכנולוגיה איי.איי.קיו הום (AIQ Home) דיווחה על ביטול של הנפקה מתוכננת עקב קשיים וכשלים טכניים שונים ומשונים, היא הבטיחה גיוס של כ-8 מיליון שקל בניסיון הגיוס השני שלה מהציבור - סכום שקטן בכמעט 80% ממהסכום שביקשה לגייס תחילה, 35 מיליון שקל. למרות זאת, כפי שאיי.איי.קיו מדווחת, בעקבות הגיוס, "לעמדת החברה היא עומדת בדרישות תקנון הבורסה לרישום החברה למסחר".

בחברה מסבירים שההון העצמי לאחר הרישום למסחר ובהתחשב בתמורת ההנפקה יעמוד על לפחות 8 מיליון שקל, והיא תבצע קצאת מניות נוספות טרם הרישום למסחר לכמה גורמים, בהם מייסדי החברה אמיר טל ואדיר דיין, ו-36 משקיעי סבב ב', מהם גייסה החברה כ-6 מיליון שקל לפני כשנה.

כאמור, מוקדם יותר השבוע דיווחה איי.איי.קיו הום על ביטול הנפקתה, עקב "קשיים וכשלים טכניים מהותיים ומשמעותיים, שכללו בין היתר בעיות טכניות ותפעוליות של הזרמת ביקושים דרך חברי הבורסה, כגון הזרמת ביקושים לחברה הנסחרת בלונדון עם שם דומה ... וטעויות בהקלדה של הזמנות על-ידי חלק מחברי הבורסה". בשל היקף הגיוס המצומצם יחסית, ההנפקה לא עוררה כנראה עניין בקרב הגופים המוסדיים, מה שהוביל את החברה להחלטה לוותר על השלב המוסדי בהנפקה ולבצע את הגיוס לציבור בלבד.

הכנסות של 3.5 מיליון שקל בלבד בשנתיים האחרונות

איי.איי.קיו הום, שנוסדה בשנת 2018, פיתחה "זירת מסחר מבוססת בינה מלאכותית לקבלנים ובעלי מקצוע בארה"ב". כחלק מקמפיין ההנפקה תלתה החברה שלטי חוצות עם הכיתוב "בדרך לנאסד"ק עוצרים בתל אביב".

כמו חברות טכנולוגיה צעירות רבות שעושות דרכן לבורסה בגל ההנפקות האחרון, גם היא נמצאת במצב פיננסי מאתגר. לדוחותיה מצורפת הערת "עסק חי" והיא מציגה יתרת הפסד של כ-10 מיליון שקל, אחרי שהכנסותיה בשנתיים האחרונות (2019-2020) הסתכמו בכ-3.5 מיליון שקל.

החברה מתנהלת ללא גרעין שליטה ומי שמונה ליו"ר שלה לקראת ההנפקה הוא תא"ל במילואים גיורא ענבר, שהוביל בעבר כמנכ"ל את מסע הרכישות הממונפות של חברת ההשקעות קמן, בשליטת רוני אלרואי, שאותה עזב בעיצומו של תהליך התדרדרות עסקית, שהסתיים בקריסה ובמינוי כונס נכסים, בשל חובות של יותר מ-700 מיליון שקל.