הבורסה בת"א חוסמת את רישומה של איי.איי.קיו הום למסחר: "אינה עומדת בתנאי הרישום"

חברת הטכנולוגיה, שגייסה רק 8 מיליון שקל בהנפקה לציבור, חולקת על עמדת הבורסה ומבקשת לאפשר לה "לשטוח את נימוקיה גם בעל-פה"

אילוסטרציה - בורסה ת''א / צילום: שלומי יוסף
אילוסטרציה - בורסה ת''א / צילום: שלומי יוסף

חברת הטכנולוגיה איי.איי.קיו הום ( AIQ Home ) ממשיכה להסתבך עם מהלך הנפקת מניותיה הראשונית (IPO) בבורסה בתל-אביב - שלא מאשרת לה להצטרף למסחר, וזאת משום שהחברה "אינה עומדת בתנאי הרישום ולפיכך לא ניתן לרשום את ניירות הערך של החברה למסחר".

בתחילת השבוע ביטלה איי.איי.קיו הום את ההנפקה שקידמה, עקב קשיים וכשלים טכניים שונים ומשונים, ובהמשך השבוע דיווחה על גיוס של כ-8 מיליון שקל, נמוך בכמעט 80% מהסכום שביקשה לגייס תחילה, 35 מיליון שקל, וככל הידוע קטן מסכום המינימום הנדרש, מה שהוביל לפניית הבורסה לחברה .

בבורסה הסבירו בפנייתם לאיי.איי.קיו הום, כי האישור שניתן לרישום ני"ע החברה למסחר בתחילת השבוע "התבסס על מצגי החברה כפי שפורטו בתשקיף להשלמה ובהודעה המשלימה", והוא הותנה "בעמידת החברה בדרישות הקבועות בתקנון הבורסה ובהנחיות על פיו", אולם מתוצאות הנפקתה עולה, כי "החברה אינה עומדת בתנאי האישור".

באיי.איי.קיו הום חולקים על עמדת הבורסה וסבורים כי החברה "עומדת בתנאים הנדרשים לרישום למסחר בהתאם לתקנון הבורסה".

בפנייה לדירקטוריון הבורסה באמצעות עו"ד ויקטור תשובה מציגה החברה בפירוט את עמדתה בנוגע לתקנון הבורסה ואת הנימוקים שלפיהם, לראייתה, "החברה עומדת בהנחיות הבורסה". בין היתר, החברה מבקשת בפנייתה "לאפשר לחברה לשטוח את נימוקיה בפני דירקטוריון הבורסה גם בעל-פה".

איי.איי.קיו הום, שנוסדה בשנת 2018, פיתחה "זירת מסחר מבוססת בינה מלאכותית לקבלנים ובעלי מקצוע בארה"ב". כחלק מקמפיין ההנפקה תלתה החברה שלטי חוצות עם הכיתוב "בדרך לנאסד"ק עוצרים בתל אביב". מייסדי החברה הם אמיר טל ואדיר דיין .

כמו חברות טכנולוגיה צעירות רבות שעושות דרכן לבורסה בגל ההנפקות האחרון, גם איי.איי.קיו הום נמצאת במצב פיננסי מאתגר. לדוחותיה הכספיים מצורפת הערת "עסק חי" והיא מציגה יתרת הפסד של כ-10 מיליון שקל, אחרי שהכנסותיה בשנתיים האחרונות (2019-2020) הסתכמו בכ-3.5 מיליון שקל .

החברה מתנהלת ללא גרעין שליטה, ומי שמונה ליו"ר שלה לקראת ההנפקה הוא תא"ל במילואים גיורא ענבר, שהוביל בעבר כמנכ"ל את מסע הרכישות הממונפות של חברת ההשקעות קמן, בשליטת רוני אלרואי, שאותה עזב בעיצומו של תהליך התדרדרות עסקית, שהסתיים בקריסה