אקספון | בלעדי

מכירת אקספון: מנהל ההסדר ממליץ על עסקת וויידלי מובייל

מנהל ההסדר עו"ד עמית לדרמן החליט לבחור בעסקה של שמעיה רייכמן, בין היתר בגלל ודאות לגבי האישורים הרגולטוריים והמשך העסקת עובדי החברה

חזי בצלאל, בעל השליטה באקספון / צילום: רמי זרנגר
חזי בצלאל, בעל השליטה באקספון / צילום: רמי זרנגר

מנהל ההסדר המיוחד לעניין אקספון  עו"ד עמית לדרמן ממליץ לבית המשפט על עסקת וויידלי מובייל, שבשליטת שמעיה רייכמן, וזאת בעקבות ההצבעות ואסיפת הנושים שנערכה אתמול. לדברי מנהל ההסדר, ההצעה של וויידלי מובייל היא ההצעה הטובה ביותר בעת הזו כדי לשמור את פעילות החברה כעסק חי ועל בסיס תוצאות אסיפות הנושים.

לדברי מנהל ההסדר, הסיבה שבגללה החליט לתמוך בהצעה של וויידלי, היא, בין היתר, בשל הוודאות לגבי האישורים הרגולטוריים והמשך העסקת עובדי החברה. בנוסף, ההסכם עם וויידלי קיבל גיבוי מחברת האם להתחייבות לפירעון כל החובות לנושים הרגילים למעט סלקום, שחובה ייפרע מקופת ההסדר.

הוא מציין עוד כי וויידלי רוכשת את החברה לא במהלך עסקים רגיל, אלא אגב הסדר חוב בהליך חדלות פירעון שבו הפעילות מועברת כשהיא נקיה מכל חוב. המכירה כפופה לחוק חדלות פירעון ולשיקול דעתו של בית המשפט. במקרה זה דיני חדלות הפירעון גוברים על דיני החוזים. עוד נטען על ידי מנהל ההסדר כי הוא אינו מקבל את פרשנותה של סלקום, שלא ניתן לעשות עסקה על רקע הסכם שיתוף הרשתות בין החברות, וכי סלקום יכולה לתבוע בגין הנזק הכספי שייגרם לה כתוצאה מביטול הסכם השותפות.

לגבי ההצעה של איציק בן אליעזר ומוטי בן משה, לדברי מנהל ההסדר, יש לה גם כן סיכוי גבוה לקבל אישורים רגולטוריים לאור היותה מבוססת על הסכם מפעיל סלולרי מלא עם סלקום. מנהל ההסדר מציין כי למרות ההבטחות שההסכם קיים בפועל הוא לא חתום וקיים סיכון נמוך שלא ייחתם. מנהל ההסדר מציין כי ביקש שההסכם ייחשף באסיפת הנושים, אך הצדדים סירבו.

אסף עופר, מנכ"ל אקספון, מסר: "אני רוצה להודות למנהל ההסדר על החלטתו ולספקים על הצבעת האמון ושיתוף-הפעולה אשר יאפשרו את המשך קיום החברה ואת המשך התחרות בשוק התקשורת. ההסכם המשונה והמסתורי של מוטי בן משה עם סלקום נולד בחטא, מלא חורים ואינו בר יישום. מטרתה של סלקום הייתה ונשארה אחת, לחסל את התחרות בשוק הסלולר. קבוצת וויידליי, היא הרוכשת היחידה שכל מטרתה היא להמשיך את התחרות בשוק הסלולר לטובת כלל הציבור, וטובת העובדים הנפלאים של החברה".