אוסטריה בפנים, הונגריה בחוץ: משרד הבריאות מעדכן את הנחיות הבידוד

רשימת המדינות האדומות שאליהן הנסיעה אסורה - גם למחוסנים ולמחלימים - נשארת ללא שינוי וכוללת את בולגריה, ברזיל, מקסיקו וטורקיה • מ-14 בספטמבר רשימת המדינות הצהובות תכלול את אוסטריה, קפריסין, פולין, צ׳כיה, סלובקיה ובחריין • מדינות נוספות שברשימה הן אורוגואי גבון, הונג קונג, טיוואן, ניו זילנד, סין

שדה תעופה בן גוריון / צילום: מיכל רז-חיימוביץ'
שדה תעופה בן גוריון / צילום: מיכל רז-חיימוביץ'

אוסטריה חוזרת לרשימה הצהובה, הונגריה יוצאת: משרד הבריאות מודיע על המלצת סיווג המדינות שתכנס לתוקף בתאריך 14 בספטמבר.

רשימת המדינות האדומות שאליהן הנסיעה אסורה, גם למחוסנים ולמחלימים - למעט מי שקיבלו אישור מוועדת החריגים, ואשר יחויבו בבידוד מלא עם שובם לישראל - נשארת ללא שינוי וכוללת את בולגריה, ברזיל, מקסיקו וטורקיה.

רשימת המדינות הצהובות - שקובעת כי מחוסנים ומחלימים יהיו פטורים מבידוד מלא בשובם לישראל אבל כמו כל הנוסעים יהיו חייבים בבידוד עד לקבלת תוצאה שלילית או 24 שעות (לפי המוקדם) כוללת שינויים. מ-14 בספטמבר הרשימה תכלול את אוסטריה (שהספיקה להיות ברשימה הצהובה ולצאת ממנה), את קפריסין, פולין, צ׳כיה, סלובקיה ובחריין. מדינות נוספות שברשימה הן אורוגואי גבון, הונג קונג, טיוואן, ניו זילנד, סין.

הונגריה וסינגפור יוסרו מרשימת המדינות הצהובות ויכנסו לרשימת המדינות הכתומות.

שאר המדינות מוגדרות כמדינות כתומות, החוזרים ממדינות אלה המחוסנים בשלישית או שקיבלו שתי מנות שעוד לא עברה חצי שנה מקבלת המנה השנייה ומחלימים שקיבלו מנת חיסון נוספות - פטורים מבידוד מלא בשובם ממדינות אלה.

בידוד מלא נמשך 14 ימים וניתן לקצרו באמצעות ביצוע 2 בדיקות PCR שליליות, אחת ביום הנחיתה והשנייה ביום ה-7. בקבלת התוצאה השלילית מסתיים הבידוד.