זכו בלוטו: אלי עזור ופיני זהבי מוכרים מניות נאוגיימס במיליוני דולרים

ספקית הפתרונות הטכנולוגיים ושירותים לחברות לוטו ממשלתיות הונפקה בוול סטריט לפני פחות משנה, ומנייתה עלתה מאז בכ-135%

אלי עזור / צילום: ניב אהרונסון, וואלה!NEWS
אלי עזור / צילום: ניב אהרונסון, וואלה!NEWS

בעלי המניות בנאוגיימס , המספקת פתרונות טכנולוגיים ושירותים לחברות לוטו ממשלתיות, צפויים לבצע הצעת מכר. החברה הונפקה לראשונה בוול סטריט לפני פחות משנה ומנייתה עלתה מאז בכ-135%, אם כי לפני מספר חודשים היא כבר נסחרה ברמות גבוהות יותר מהנוכחיות. לאחר הדיווח על הצעת המכר, המניה איבדה במסחר ביום רביעי קרוב ל-10% מערכה. שווי השוק של נאוגיימס הוא כ-1 מיליארד דולר והיא מנוהלת על-ידי מוטי מלול.

בעלת המניות הגדולה בנאוגיימס היא חברת Caesars, שרכשה לאחרונה את חברת ההימורים הבריטית וויליאם היל, מי שקודם לכן הייתה בעלת המניות הגדולה בנאוגיימס. סיזרס צפויה למכור כמחצית ממניותיה, בשווי נוכחי של כ-122 מיליון דולר.

עוד בעלי מניות בולטים בנאוגיימס הם איש העסקים אלי עזור (בעלי עסקי תקשורת ואנרגיה ענפים) וסוכן הכדורגלנים פיני זהבי. השניים, שמחזיקים כל אחד בכ-12.5% ממניות נאוגיימס (בשווי של יותר מ-120 מיליון דולר כל אחד), ימכרו מניות במיליוני דולרים בודדים - זהבי בתמורה לכ-7.7 מיליון דולר ועזור בכ-4 מיליון דולר. 

נאוגיימס נוסדה כפיצול (ספין אוף) של חברת אספייר גלובל, המספקת פתרונות iGaming - מערכות ושירותים עבור מפעילי אתרי הימורי ספורט באינטרנט, ניהול לקוחות ותשלומים - אשר נסחרת בשבדיה לפי שווי שוק של כ-1.3 מיליארד שקל. חלק מבעלי המניות בחברה (ובהם זהבי ועזור) מחזיקים במניות שתי החברות.

יש לציין כי גם במסגרת ההנפקה הראשונית של נאוגיימס אשתקד מכרו עזור וזהבי חלק מהחזקותיהם (בדומה למכירת ההחזקות שלהם במסגרת הנפקת אספייר בשבדיה ב-2017), בתמורה ל-6.1 מיליון דולר. 

"עובדים רק עם חברות ממשלתיות"

בשיחה עם גלובס לאחר ההנפקה סיפר המנכ"ל מלול, כי החברה הוקמה על רקע המהפך של תעשיית הלוטו העולמית - מעבר ממכירה בתחנות קצה פיזיות לאינטרנט. המהפך הזה איפשר למעשה כניסה של שחקנים חדשים לשוק, שמגיעים מעולמות הטכנולוגיה ולא מהקמעונות.  

"אנחנו מספקים פתרונות מלאים שכוללים מגוון רחב של פתרונות" הוסיף, "החל מרישום השחקנים, שיווק, שירות לקוחות, מכירת כרטיסים וכן הלאה. עובדים אך ורק עם חברות ממשלתיות, כספק תוכנה ושירותים".