הבניין בחולון שפונה בסוף השבוע בשל סכנה קרס

כוחות המשטרה וכיבוי האש הספיקו להשלים את פינויים של דיירי הבניין ולסגור את ציר התנועה הסמוך לפני הקריסה • לפני כחודש נהרס בניין ברמת גן בנסיבות דומות

הבניין שקרס בחולון / צילום: עיריית חולון
הבניין שקרס בחולון / צילום: עיריית חולון

החשש התממש: בניין ברחוב סרלין בחולון שפונה בסוף השבוע בשל סכנת קריסה אכן קרס. אתמול (ש') השלימו כוחות משטרה וכיבוי אש את פינויים של דיירי הבניין וסגרו את ציר התנועה הסמוך בגלל חשש מקריסת המבנה. למקום הגיעו אנשי הפיקוח על הבנייה, אגף הרווחה, אגף הביטחון ומהנדס מבנים. עם זאת, הם לא הספיקו להשלים את העבודות הנדרשות טרם קריסת הבניין.

דיירת ששהתה בבניין סמוך בזמן הקריסה סיפרה על רעש עז, "אפילו כשנפל באזור טיל לא היה לנו רעש כזה", אמרה לגלובס.

הכול התחיל כאשר המשטרה הודיעה כי התקבל דיווח בדבר חשש לקריסת המבנה, לרבות היווצרות סדקים בקירות ושינוי המבנה באופן שמנע פתיחת דלתות בעת יציאת דיירי המקום.

בגלל החשש לביטחון הציבור ובהתאם לבחינת גורמי המקצוע ההנדסיים, שוטרי מרחב איילון וכוחות כיבוי האש ביצעו פינוי של כלל דיירי המקום, לצד חסימת ציר התנועה הסמוך בין הרחובות מקווה ישראל וסוקולוב.

לפני כחודש נהרס בניין ברמת גן בנסיבות דומות. הפינוי מהמבנה, ברחוב ביאליק בעיר, נעשה באופן מיידי, והדיירים לא הורשו לקחת את חפציהם. "מבחינתי זה נס שהבניין לא נפל. זה כמו מה שהיה במיאמי, רק ששם הבניין היה גבוה יותר", אמר המהנדס ישראל דוד, מ"מ יו"ר איגוד המהנדסים לבנייה ולתשתיות, שנתן את חוות הדעת המכריעה שהובילה להריסה. 

מעיריית רמת גן נמסר: "לאחר קריסת הבניין בביאליק נרשמה עלייה של אלפי אחוזים במספר הפניות בדבר מבנים מסוכנים. העירייה טיפלה באופן מקצועי על-ידי מהנדסי מבנים מסוכנים בכל הפניות, ולא נמצא שום מבנה שאפילו מתקרב להגדרה של מבנה מסוכן עם סכנה לקריסה מיידית. המקרה המצער פגע בבעלי הבניין ובדייריו באופן קשה, אך הכי חשוב שהנזק היה רק ברכוש וברגש, ולא בגוף או בנפש חלילה".