מניות האורניום מזנקות לאחר שהסוחרים ב-WallStreetBets החלו להתעניין

המשקיעים סומכים על כך שהביקוש לדלק גרעיני יעלה במסגרת המעבר למקורות אנרגיה שמבוססים פחות על פחם

קהילת Wallstreetbets ברדיט / צילום: Shutterstock, Marcus Krauss
קהילת Wallstreetbets ברדיט / צילום: Shutterstock, Marcus Krauss

מניות חברות כריית האורניום זינקו אתמול, כשסוחרים מפורום WallStreetBets מיקדו את האנרגיות שלהם במתכת הרדיואקטיבית שנמצאת בראלי. חברות הקשורות לאורניום באוסטרליה ובבריטניה הציגו ביצועים טובים יותר ביום שני וגם מניות של חברות הרשומות למסחר בארה"ב עלו.

חברות כריית האורניום הרשומות בסידני כמו Peninsula Energy ,Energy Resource of Australia ו-Bannerman Energy כולן סגרו בעליות של יותר מ-25%. החברה הרשומה בבריטניה Aura Energy זינקה ביותר מ-35% והחברה הרשומה בלונדון Yellow Cake, חברה המתפקדת כקרן נסחרת בבורסה לאורניום, עלתה ב-13%.

בינתיים, החברה הקנדית Cameco הפכה לחברה השלישית מבחינת כמות האזכורים בפורום WallStreetBets, אחרי ענקיות הטכנולוגיה אפל וקבוצת עליבאבא, כך ניתן ללמוד באתר SwaggyStocks, העוקב אחר אזכורי ראשי התיבות של מניות בפורום ברדיט.

מניות הנסחרות בניו יורק של חברת הכרייה הקנדית סיימו את היום בעלייה קלה של 0.1%. מניות החברה Uranium Royalty עלו ב-24%.

בפוסטים שהתפרסמו בעת האחרונה בעמוד WallStreetBets, העמוד ברשת החברתית רדיט שנמצא בלב הטרפת בשוק מניות המם, הוצגו טיעונים שוריים שתמכו בעלייה במניות האורניום ומניות כרייה אחר, הכל בסגנון הטיפוסי לפורום, המשלב הערות הומוריסטיות וממים.

פוסט אחד באתר שפורסם בשבוע שעבר תהה "האם יש הזדמנות כמו GME גם באורניום?", אזכור של ראשי התיבות של גיימסטופ, מניית המם הראשונה.

הפעילות ב-WallStreetBets נרשמת לאחר עליית מחירים תלולה במחיר המתכת המשמשת בעיקר כדלק בכורי חשמל גרעיניים. חוזים עתידיים על אורניום הנסחרים בניו יורק עלו בכ-40% בחודש האחרון והגיעו למחיר של 42.40 דולר לפאונד, המחיר הגבוה ביותר שלהם מזה כשבע שנים.

רכישות גדולות של המתכת על ידי Sprott Physical Uranium Trust, קרן שנוצרה לאחרונה ומספקת למשקיעים חשיפה ישירה למתכת, היו מרכיב ניכר בראלי, כך אמר אנדרה ליבנברג, מנכ"ל Yellow Cake.

הקרן, שנסחרת בבורסה של טורונטו, אגרה אורניום בשווי של כמעט 25 מיליון פאונד, מאז שהושקה לראשונה ביולי. ביום בודד בשבוע שעבר רכשה קרן Sprott בכ-850 אלף פאונד מהמתכת, כך מסרה. סך כל האורניום שנכרה ב-2019 הגיע לכ-120 מיליון פאונד, על פי האיגוד הגרעיני העולמי.

משקיעים מהמרים גם על כך שהביקוש למתכת יעלה במסגרת מעבר כלל עולמי למקורות אנרגיה המשתמשים בפחות פחם. ממשלות, כולל ארה"ב וסין, דחפו לכך שלאנרגיה גרעינית יהיה תפקיד במאמצים העולמיים להקטין את שינוי האקלים, וזה עזר להרחיב את האטרקטיביות של האורניום בקרב משקיעים, כך אמר ליבנברג. "שוק האורניום הוא נישה קטנה אבל הריבית שראיתי מצד משקיעים הייתה נרחבת ממה שהייתי רגיל לראות בעבר", אמר ליבנברג.

עמוד אחר ברדיט, שנקרא UraniumSqueeze, משך יותר מ-13 אלף חברים מאז שנוצר בפברואר. העמוד מתאר עצמו כ"מוקדש לכל המשקיעים והסוחרים שיש להם תשוקה לשוק האורניום".