לפי שווי של 8.5 מיליארד דולר: חברת התשלומים פאגאיה תמוזג לספאק

חברת הפינטק חתמה על הסכם מיזוג עם ספאק לפי שווי של 8.5 מיליארד דולר • במסגרת העסקה צפויים בעלי המניות הקיימים בחברה לשמור על כ-94% ממנה בבעלותם

יהב יולזרי, גל קרובינ, אביטל פרדו - בעלי פאגאיה / צילום: רועי פרי
יהב יולזרי, גל קרובינ, אביטל פרדו - בעלי פאגאיה / צילום: רועי פרי

חברת הפינטק הישראלית פאגאיה תהפוך לחברה ציבורית באמצעות מיזוג עם SPAC בשם  EJFE, כך לפי דיווח רשמי של החברה. 

עסקת הספאק מגלמת שווי חברה של 8.5 מיליארד דולר, ובמסגרתה צפויים בעלי המניות הקיימים בחברה לשמור על כ-94% ממנה בבעלותם. הספאק שאושר פה אחד על ידי הועד המנהל של שתי החברות, צפוי להיסגר בראשית 2022, בכפוף לאישור בעלי השליטה.

פאגאיה, שנוסדה בשנת 2016 על-ידי גל קרובינר, יהב יולזרי (לשעבר שוער קבוצת הכדורגל בני יהודה) ואביטל פרדו, עוסקת במתן אשראי והלוואות עמיתים (P2P), והיא מתמחה בניהול השקעות אלטרנטיביות באמצעות טכנולוגיה. לפני כשנה גייסה פאגאיה יותר מ-100 מיליון דולר, בסבב גיוס אותו הובילה קרן העושר של ממשלת סינגפור, וככל הידוע היא מנהלת כ-2 מיליארד דולר באפיקי חוב שונים.

בפאגאיה מתמקדים בהשקעות בעולמות החוב בשוק האמריקאי, שוק המתאפיין בהיקפי פעילות ענקיים ובעל נתוני דאטה רבים. כך, צוות ניהול ההשקעות של החברה מתמחה בשימוש בטכנולוגיות של למידת מכונה, ובאמצעותו מבצע תהליך ניהול סיכונים בתחום ההשקעות. החברה מעסיקה כיום כ-350 עובדים.

"זוהי אבן דרך משמעותית לא רק עבורנו, אך גם עבור ציבור הצרכנים, שותפינו והתעשייה הפיננסית בכללותה", אמר גל קרובינר, מנכ"ל ואחד ממייסדי פאגאיה. "השיטות המסורתיות הוכיחו עצמן היסטורית כלא יעילות ומעוותות. אנחנו זיהינו הזדמנות אדירה בפיתוח מענה לחוסר היעילות של השיטה הנוכחית באמצעות בניית מערכת המבוססת על טכנולוגיית למידת המכונה המתקדמת שפיתחנו. המיזוג שלנו עם EJFA יאפשר לנו לשלב את המומחיות שלנו עם הניסיון העסקי העשיר של EJFA. יחד, נוכל להמשיך להרחיב את הפתרונות מובילי השוק שלנו עבור שותפים נוספים, ובסופו של דבר לסייע לציבור הצרכנים".

קווין שטיין, מנכ"ל EJFA, אמר כי "פאגאיה הוכיחה את אפקטיביות המודל העסקי שלה, השיגה היקף פעילות משמעותי והגיעה לרווחיות, כל אלה מעידים על כוחה של המנהיגות של גל והערך שפאגאיה מספקת ללקוחותיה. אנחנו בטוחים שפאגאיה תייצר ערך משמעותי וארוך טווח עבור בעלי המניות, תוך שהיא מעלה את שוויון ההזדמנויות בנגישות לשירותים פיננסיים".