מכשול בדרך למיזוג פאגאיה? האשמות בדילול יתר של מניות ה-SPAC

שני משרדי עורכי דין הוציאו מכתבים לבעלי המניות שהם פותחים בחקירה על טענות ל"דילול יתר של המניות" • עסקת הספאק מגלמת שווי חברה של 8.5 מיליארד דולר, ובמסגרתה צפויים בעלי המניות הקיימים ב-SPAC להחזיק פחות מ-6% מהחברה לאחר המיזוג

יהב יולזרי, גל קרובינ, אביטל פרדו - בעלי פאגאיה / צילום: רועי פרי
יהב יולזרי, גל קרובינ, אביטל פרדו - בעלי פאגאיה / צילום: רועי פרי

שני משרדי עורכי דין שונים הוציאו מכתבים למחזיקי מניות חברת EJF Acquisition Corp שעתידה להתמזג עם פאגאיה בחברת SPAC שהם פותחים בחקירה לטענות פוטנציאליות על "דילול יתר של המניות". המשרד בודק תביעה אפשרית נגד דירקטוריון הספאק בין היתר בגין הפרה אפשרית של חובת הנאמנות כלפי בעלי המניות בכל שלא ניהל הליך הוגן לרבות דילול של בעלי המניות של הספאק לפחות מ-6% בחברה הממוזגת, זאת לאור השווי הגבוה של המיזוג, אשר מוערך ב-8.5 מיליארד דולר.

ביום רביעי הכריזה חברת הפינטק הישראלית פאגאיה שהיא תהפוך לחברה ציבורית באמצעות מיזוג עם SPAC בשם EJFE, כך לפי דיווח רשמי של החברה.

עסקת הספאק מגלמת שווי חברה של 8.5 מיליארד דולר. הספאק שאושר פה אחד על ידי הועד המנהל של שתי החברות, צפוי להיסגר בראשית 2022, בכפוף לאישור בעלי השליטה.

פאגאיה, שנוסדה בשנת 2016 על-ידי גל קרובינר, יהב יולזרי (לשעבר שוער קבוצת הכדורגל בני יהודה) ואביטל פרדו, עוסקת במתן אשראי והלוואות עמיתים (P2P), והיא מתמחה בניהול השקעות אלטרנטיביות באמצעות טכנולוגיה. לפני כשנה גייסה פאגאיה יותר מ-100 מיליון דולר, בסבב גיוס אותו הובילה קרן העושר של ממשלת סינגפור, וככל הידוע היא מנהלת כ-2 מיליארד דולר באפיקי חוב שונים.