טוויטר תאפשר לכם מהיום לתת טיפ בביטקוין לאנשים שאתם עוקבים אחריהם

שירות הטיפים של החברה יהיה זמין מהיום למשתמשי iOS, ומשתמשי אנדרואיד יוכלו להשתמש בו בשבועות הקרובים • טוויטר לא גובה עמלה או לוקחת אחוזים על התשלום

מטה טוויטר בסן פרנסיסקו / צילום: Shutterstock, Michael Vi
מטה טוויטר בסן פרנסיסקו / צילום: Shutterstock, Michael Vi

הרשת החברתית טוויטר מעדכנת כי שירות הטיפים של החברה - Tips, יהיה זמין לכולם מהיום (ה') עבור משתמשי iOS (אנדרואיד בשבועות הקרובים) עם אפשרויות תשלום נוספות, כולל קריפטו. עד כה, משתמשים נבחרים יכלו לצרף הפניות לשירותי תשלום צד שלישי לפרופיל ולציוצים שלהם. Tips החדש יהפוך את התהליך למהיר יותר, ויציע מקום קבוע בפרופיל המשתמש - שם תוכלו לצרף קישור לשירותים כמו: Cash App, Patreon ועוד שירותי תשלום נוספים - כולם רק "מזומן".

כדי לאפשר את שירות הטיפים או לשלוח למישהו טיפ, צריך להיות מעל גיל 18, ולהסכים למדיניות הטיפים הכללית של החברה - שנועדו לטענת החברה להגן על המשתמשים. "מדיניות זו תסביר את מאמצי האכיפה שלנו וכמו עם כל הכללים שלנו, נמשיך בהסברה ציבורית בנושא זה ככל שעוד אנשים בעולם ישתמשו ב- Tips", כך נכתב בהודעת החברה.

באיזה מצב תרצו לתת טיפ למשתמש? לדוגמה, אם תרצו לתמוך בחשבון כי אתם אוהבים את הציוצים שלו ורוצים לעודד את העבודה שלו. דוגמה נוספת היא חיזוק עסקים קטנים בתקופה הקשה של הקורונה. איך אפשר לתרום כסף למשתמש? ליד כפתור "עקוב" בחשבון של המשתמש תוכלו לראות אייקון של שטר, שם תהיה הרשימה של השירותים שבעל החשבון החליט להפעיל. מרגע שתבחרו את אחד השירותים, תעברו לגמרי לאפליקציה או לאתר שבחרתם כדי להעביר את התשלום - משמע טוויטר לא גובה עמלה או לוקחת אחוזים על התשלום.

יש גם תוכנית למארחי Spaces

מה שמתחדש הערב, חוץ מהעובדה שהפיצ'ר החדש משתחרר לכל העולם גלובלית, הוא מתן טיפים בביטקוין. הרשת החברתית מאפשרת למעשה למשתמשים לשלם בביטקוין לאלו שהם עוקבים אחריהם. המשתמשים השונים יוכלו להוסיף את כתובת הביטקוין שלהם, כך שניתן יהיה להעתיק את הכתובת ולהדביק בארנק הביטקוין כדי לשלוח תשלום ישירות.

משתמשים "יוכלו לתת טיפ בקלות גם עם ביטקוין בעזרת Strike, אפליקציית תשלומים מבוססת Bitcoin Lightning Network המאפשרת לאנשים לשלוח ולקבל ביטקוין. Strike מבטיחה תשלומים מידיים וחינמיים בכל העולם", נכתב בהודעת החברה. חשוב לציין שהאפליקציה הזו זמינה לאנשים באל סלבדור ובארצות הברית (למעט הוואי וניו יורק). "תוכלו להשתמש בכל ארנק Bitcoin Lightning כדי לתת טיפים למשתמשים אחרים שיש להם חשבון Strike", כך לפי ההודעה.

בנוסף, בתדריך עיתונאים הערב חשפה טוויטר את התוכנית שלה ל-"Fund For Spaces Hosts". קרן למארחי Spaces, כדי לעזור להם לבנות את הקהל שלהם. עדיין אין פרטים, והרשת החברתית אמרה שהיא תפרסמם בעתיד, כמו לדוגמה באיזה גובה הקרן הזו תהיה וכמה עוקבים ייהנו מהכסף שבה. בנוסף, החברה אמרה שהיא תאפשר להקליט את ה-Spaces עבור שימוש עתידי.

בתדריך עיתונאים הערב, אסתר קרופורד, מנהלת מונטיזציה של היוצרים בטוויטר אמרה כי "אנחנו רוצים שהמשתמשים שלנו והיוצרים שלנו שמעודדים את השיח ירוויחו כסף בתוך הזירה שלנו. שיתפנו פעולה בעבר עם יוצרים, ומוניטיזציה של יוצרים חסרה בזירה שלנו. אנחנו רוצים לעזור ליוצרים להפוך את העוקבים שלהם למעריצים, וממעריצים ל-Fund", אמרה. עוד הכריזה קרופורד על Dashboard, אזור מיוחד עבור יוצרים כדי שיוכלו לראות כמה הם מרוויחים בתוך הזירה ושיהיה להם קל לעקוב אחרי זה.

"אנחנו רוצים לתת את הכוח למשתמשים"

בהמשך התדריך, כריסטין סו, מנהלת מוצר בטיחות בשיחה סקרה את השינויים האחרונים ברשת החברתית כדי לעזור לאנשים להרגיש בנוח בזירה. "במקום להסתכל על טוויטר כמנהל תוכן, מה שצריך להודות שלפעמים אנו טועים, אנחנו רוצים לתת את הכוח למשתמשים", אמרה סו. אז לדוגמה, טוויטר מרחיבה את ה- Flexible controls, משמע הכלים שעוזרים לאנשים בתוך השיחה. אחד השינויים שנעשו לאחרונה זה לשנות מי יכול להגיב לציוץ, תוך כדי שהשיח קורה. "לדוגמה, ראינו נשים שלא מרגישות בנוח בגלל שיח פוגעני מסוים משתמשות רבות בכלי הזה", הוסיפה סו.

סו אמרה שהם בוחנים עוד כמה כלים: כמו Safety Mode - טוויטר תנסה לחסום בשבילכם חשבונות שדומים לחשבונות שחסמתם בעבר. בנוסף, טוויטר תאפשר לאנשים להסיר עוקבים - משמע להסיר את אלו שעוקבים מכם, בלי שהם יידעו. הפיצ'ר הזה מגיע לצד כלים נוספים: כמו פילטרים של מילים שתרצו להסיר מהשיח שלכם, ולהסיר את עצמכם משיחה מבלי לעורר מהומה - כלים שטוויטר תכריז עליהם בהמשך. בטוויטר רוצים שיהיה לכם הקשר - לכן הם עובדים על Heads Up, פיצ'ר שייתן לכם התראה על הציוץ שאתם עומדים להגיב לו.