אוגר גרמני עם חדר מסחר וירטואלי לקריפטו משאיר אבק ל-S&P 500

האוגר, ששמו Mr. Goxx, סוחר בעזרת כלוב שמחובר לאינטרנט במטבעות קריפטו מאז 12 ביוני • עד כה הוא הצליח להשיג תשואה של 16.6% - יותר מפי שלושה מזו של מדד S&P 500

אוגר בכלוב. האוגר הגרמני  Mr. Goxx הצליח לעקוף את ה-S&P 500 / אילוסטרציה: Shutterstock
אוגר בכלוב. האוגר הגרמני Mr. Goxx הצליח לעקוף את ה-S&P 500 / אילוסטרציה: Shutterstock

הכלכלן האמריקאי ברטון מלכיאל טען בספרו "הליכת אקראי בוול סטריט" שקוף עיוור שזורק חיצים על רשימת מניות בעיתון כלכלי יכול לבחור תיק השקעות בצורה טובה בדיוק כמו מנהל השקעות אנושי. אוגר אחד בגרמניה הצליח לתת לטענה הזו תוקף. 

האוגר, ששמו Mr. Goxx, סוחר באופן עצמאי בפורטפוליו של מטבעות קריפטו שונים מאז 12 ביוני, ובינתיים הוא מציג ביצועים מרשימים למדי. נכון להיום, תיק ההשקעות שלו עלה ב-16.6%, זאת לפי חשבון טוויטר שעוקב אחרי כל ההשקעות של Mr. Goxx, שמתועד גם בשידור חי 24/7. התשואות שהשיג האוגר טובות יותר מאלו של מדד S&P 500, שעלה ב-5% בלבד באותה התקופה.

הבעלים של Mr. Goxx בנה בתוך הכלוב שלו מין חדר מסחר וירטואלי למטבעות דיגיטליים. כדי להתחיל לסחור, ראשית האוגר צריך לבחור את סוג המטבע שבו הוא ישקיע. הוא עושה זאת על ידי ריצה בגלגל שלו, כאשר המטבע נבחר בהתאם לסיבובי הגלגל ולעצירתו. לאחר כן, Mr. Goxx יכול לעבור דרך שני צינורות: אחד שנותן את פקודת המכירה והשני את פקודת הקנייה.

הסכום הראשוני בפורטפוליו של האוגר עמד על 326 אירו וכל השקעה שהוא מבצע עומדת על 20 אירו. המטבעות שבולטים בתיק ההשקעות שלו כרגע הם טרון, XRP של ריפל, ADA של ארגון קרדנו ואת'ר. "יש תוכנית לתת ל-Mr. Goxx יותר שליטה ולאפשר לו לבחור את היקף ההשקעה בעצמו אם העניין בערוץ שלו ימשיך לגדול", אמר הבעלים האנונימי ל"Protos". 

נכון להיום, האוגר הרוויח 54 אירו עד כה. באמצע ספטמבר התשואה הייתה גבוהה יותר, כאשר בתיק ההשקעות שלו היו כ-495 אירו, זינוק של כ-50% בתוך שלושה חודשים, אך החלטות ההשקעה האחרונות שלו מחקו חלק מהרווחים.