נשיא בואינג ישראל החדש: מפקד חיל האוויר לשעבר עידו נחושתן

נחושתן שירת בחיל האוויר במשך 37 שנים ושימש בתפקיד ראש אגף התכנון של צה"ל (אג"ת), ולאחר מכן בתפקיד מפקד חיל האוויר • נחושתן יחליף את דוד עברי בן ה-87 שפורש לגמלאות, וייכנס לתפקידו בתחילת ינואר 2022

עידו נחושתן, מפקד חיל האויר לשעבר / צילום: ארז חרודי – עושים צילום
עידו נחושתן, מפקד חיל האויר לשעבר / צילום: ארז חרודי – עושים צילום

האלוף (מיל') עידו נחושתן ישמש כנשיא בואינג ישראל. נחושתן, מפקד חיל האוויר לשעבר, יחליף את האלוף (מיל') דוד עברי (87) שפורש לגמלאות, אחרי שמילא את התפקיד בשני העשורים האחרונים. נחושתן ייכנס לתפקידו בתחילת ינואר 2022.

נחושתן שירת בחיל האוויר במשך 37 שנים ושימש בתפקיד ראש אגף התכנון של צה"ל (אג"ת), ולאחר מכן בתפקיד מפקד חיל האוויר. הוא זכה בשנת 2012 באות לגיון ההצטיינות מטעם שר ההגנה האמריקאי.

לנחושתן תואר ראשון במתמטיקה ומדעי המחשב מאוניברסיטה העברית בירושלים, ותואר מוסמך במנהל עסקים מאוניברסיטת נורת‘ווסטרן ואוניברסיטת תל אביב. הוא גם בוגר התכנית לניהול מתקדם של אוניברסיטת הרווארד.

נחושתן משמש כחבר דירקטוריון מכון וייצמן למדע, כחבר מועצת המנהלים של הספרייה הלאומית בירושלים, כיו"ר הוועדה המייעצת של קרן ווקסנר, וכיו"ר לשכת המסחר ישראל-אוסטרליה. נחושתן פרש לאחרונה מתפקיד יו"ר חברת הקנאביס קנאשור.

"מדינת ישראל ותאגיד בואינג צועדים יחד למעלה משבעה עשורים מאז הקמת המדינה ב-1948 ועוד קודם לכן. האלוף (מיל) דוד עברי, הוביל את הפעילות של בואינג בישראל ב-18 השנים האחרונות, ואנו מודים לו על פעילותו הברוכה, ההובלה והמנהיגות. אנו מכבדים את בקשתו של מר עברי לצאת לגמלאות ומאחלים לו הנאות בהמשך דרכו, ושולחים לו את תודתנו העמוקה על תרומתו לבואינג" מסר סר מייקל ארתור, נשיא בואינג אינטרנשיונל. "אנו שמחים וגאים לקדם בברכה את האלוף עידו נחושתן, מפקד חיל האוויר לשעבר, לשמש כנשיא בואינג ישראל. לעידו קריירה מפוארת בחיל האוויר, ואנו שמחים כי בחר להצטרף לבואינג כדי להמשיך ולהרחיב את הפעילות שלנו בישראל, להעמיק את הקשרים עם התעשיות המקומיות והספקים, להוביל את עובדי החברה ולהרחיב את הפעילות שלנו במדינה".

במטה בואינג בישראל מועסקים 10 עובדים. בואינג האמריקאית היא ספקית משמעותית לתעשיות הביטחוניות ובראשן לצה"ל. בנוסף מספקת בואינג מטוסים לתעופה מסחרית כאשר הצי של אל על כולו, המונה 45 מטוסים כיום הם של בואינג בלבד.