משפט נתניהו: ישועה נחקר על קשריו עם הרצוג, בנט ומנכ"ל אל על לשעבר דוד מימון

עו"ד בעז בן-צור, סנגורו של בנימין נתניהו, המשיך היום בחקירתו הנגדית של מנכ"ל וואלה לשעבר אילן ישועה, תוך שהוא מציג לו הודעות בינו לבין גורמים פוליטיים שונים, בניסיון להפריך את הטענה להיענות חריגה לדרישות נתניהו ובני משפחתו

מנכ"ל וואלה לשעבר אילן ישועה במשפט נתניהו / צילום: יוסי זמיר
מנכ"ל וואלה לשעבר אילן ישועה במשפט נתניהו / צילום: יוסי זמיר

משפטו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו נמשך היום (ד'), ואילן ישועה, מנכ"ל וואלה לשעבר ועד התביעה המרכזי בפרשה 4000, שב לדוכן העדים ליום ה-29 לעדותו.

עו"ד בעז בן-צור, סנגורו של נתניהו, המשיך בחקירתו הנגדית של ישועה, תוך שהוא מציג לו הודעות בינו לבין גורמים פוליטיים שונים, בניסיון להפריך את הטענה להיענות חריגה לדרישות נתניהו ובני משפחתו.

עו"ד בן-צור סיים היום את חקירתו הראשית, ובשבוע הבא צפויה להימשך החקירה על-ידי עורכי הדין של איריס ושאול אלוביץ' - ז'ק חן ומיכל רוזן-עוזר. לאחר סיום עדותו של ישועה מתוכננת הפרקליטות להעיד את עיתונאי וואלה לשעבר, בהם אבירם אלעד, שמונה לאחרונה למנכ"ל חדשות 13 ושימש בעבר כעורך חדשות וואלה.

עו"ד בן-צור ממשיך עם קו ההגנה לפיו ישועה היטה את הסיקור לטובת פוליטיקאים רבים מלבד נתניהו. הדיון נפתח בהגשת שני קלסרים הכוללים דרישות סיקור מגורמים מסחריים ופוליטיקאים שונים. הגשת הקלסרים נועדה למנוע את חקירתו של ישועה על ההתכתבויות.

בחקירה היום מתמקדת ההגנה בקשר של ישועה עם חבר הכנסת אופיר אקוניס, השר לשעבר בנימין (פואד) בן-אליעזר ז"ל, הנשיא יצחק הרצוג; וכן קשרים מסחרייםף בין היתר עם מנכ״ל אל על דוד מימון. לישועה הוצגו התכתבויות עם מימון, שטען שכתבה שפורסמה בשנת 2016 אינה הוגנת, וישועה השיב כי יטפל.

גם שמו של ראש הממשלה נפתלי בנט עלה בדיון. לאחר שבנט הגיע לביקור במערכת וואלה בתקופת הבחירות של 2015, ישועה כתב לו: "אשמח אם תנחה את קלוגהפט (יועץ התקשורת) לשים את הקמפיין הקרוב בוואלה. מבטיח לך אישית תמורה מעל ומעבר".

התכתבות נוספת שהוצגה לישועה מתייחסת לפנייה של הרצוג במהלך מערכת הבחירות בשנת 2015 על תוצאות סקר בחירות. הרצוג כתב לישועה: "סוקר עשה לי פיגוע מטורף. הסוקר המפוקפק הזה דגני נתן פתאום עשר. זה לא מופיע בשום סקר". ישועה השיב: "טופל".

ב-15 לינואר 2015 כתב ישועה להרצוג: "הי, ברכות על הסקרים! מחזיק לך אצבעות... אל תהסס להיעזר בי ולסמס בכל שעה, מצדי 10 פעמים ביום. החברה בסדר איתך?". הרצוג השיב "הכול בטיפול. תודה ממש על הכול". בהמשך כתב לו ישועה: "אתה הולך עשות היסטוריה, ובמיקום הזה ובנסיבות האלה תציל את עם ישראל פשוטו כמשמעו ותהיה ההרצוג הגדול מכולם". הרצוג השיב: "לאט-לאט אבל אמן".

ישועה הוא עד מפתח שמסר למשטרה הקלטות ומסרונים המתארים בפירוט ובזמן אמת את מערכת הלחצים שהופעלה עליו ועל עיתונאי וואלה לאורך שנים מצד הזוג אלוביץ'. לחצים שנועדו, לשיטת התביעה, להכפיף את אתר החדשות לרצונות של ראש הממשלה, רעייתו שרה ובנו יאיר. לפי האישום, בתמורה לסיקור המוטה, דאג נתניהו כשר תקשורת לקדם את האינטרסים של בזק וקידם החלטות רגולטוריות שהיו שוות לבזק ולאלוביץ' מאות מיליוני שקלים.

*** חזקת החפות: יודגש כי גם לאחר הגשת כתב האישום נגדם, ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, שאול ואיריס אלוביץ' מכחישים את המיוחס להם, לא הורשעו בביצוע עבירה, ועומדת להם חזקת החפות.