אבירם אלעד ייכנס לתפקיד מנכ"ל חדשות 13 בעוד שבועיים

אלעד, שכיהן בעבר כראש מערכת החדשות של "הארץ" וכעורך הראשי של אתר "וואלה", יחליף בתפקיד את ישראל טויוטו • המינוי אושר פה-אחד ע"י דירקטוריון חדשות 13

אבירם אלעד / צילום: יח''צ
אבירם אלעד / צילום: יח''צ

עכשיו זה רשמי: אבירם אלעד נבחר פה-אחד על ידי דירקטוריון חברת חדשות 13 לתפקיד המנכ"ל. הוא ייכנס לתפקיד בעוד כשבועיים. מועמדותו של אלעד הוגשה היום (א') לדירקטוריון על ידי מנכ"ל רשת 13 אבי בן טל.

נזכיר כי לפני שבועות ספורים נחשף בגלובס כי בהנהלת רשת 13 פועלים למצוא לישראל טויטו מחליף תוך חשיפת שמות עיתונאים בכירים עימם נבחנה האפשרות, מה שככל הנראה גרם לטויטו לדרוש מהדירקטוריון להודיע לו מיד האם התקבלה החלטה להחליפו, ואם לא - להכחיש אותה באופן גורף באמצעי התקשורת. ימים ספורים לאחר מכן החליט טויטו לסיים את תפקידו, ולקראת סוף השבוע האחרון הודיע הנהלת רשת כי בן טל צפוי להציג את מועמדותו של אלעד לתפקיד.

אלעד כיהן בעבר כראש מערכת החדשות של "הארץ", כראש הדסק של אתר "וואלה" ובהמשך גם בתפקיד העורך הראשי של "וואלה". בשנה האחרונה הוא עסק בתחום המוצר והמוניטיזציה בענקית הגיימינג פלייטיקה.

מאז פרסום שמו כמועמד מוביל התנהל ברשת "קמפיין" להכשיר את מינויו בעיני העובדים: בן טל קיים פגישה עם עיתונאים ועורכים בכירים, בה הבהיר להם כי הוא רואה בחברת החדשות נכס שבה מתעתדים להשקיע, וציין כי אלעד הוא להבנתו האיש הנכון במקום הנכון.

עם הודעת מינויו מסר אלעד: "אני שמח להצטרף ולעמוד בראש חברת החדשות של ערוץ 13, שהיא ביתם של עיתונאים ועובדים מצוינים ואיכותיים. תפקידה של חדשות 13 במרקם הדמוקרטי הישראלי הוא במתן ביטוי לכלל הזרמים בחברה הישראלית, חשיפת עוולות ויצירת סדר יום בעל ערך לאזרחי המדינה. אני מודה לדירקטוריון החברה ולמנכ"ל ויו"ר רשת על האמון, לפנינו אתגרים גדולים, ואני מאמין שיחד נוכל להם".

מחדשות 13 נמסר בתגובה כי חברי דירקטוריון החברה מאחל לאבירם בהצלחה, וכי הם בטוחים שהוא יוביל בהצלחה את חברת החדשות לעבר האתגרים הבאים.

בן טל מסר כי "אני שמח ומברך על מינויו של אבירם לתפקיד מנכ"ל חדשות 13. אבירם הוא עיתונאי מן המעלה הראשונה ועם ניסיון רב שצבר כעורך במספר מערכות עיתונאיות מובילות, כמו גם הכרת שוק הטלוויזיה המסחרית. השילוב שאבירם מביא איתו מצד התקשורת והעיתונות, לצד ההבנה והיכולות הדיגיטלית הטכנולוגית, הוא השילוב הנכון לתפקיד זה והוא חלק מהחזון הניהולי שלי.

"הנהלת רשת 13 תמשיך לתמוך ולהשקיע משאבים בחברת חדשות 13, שהיא אחד מהנכסים החשובים ביותר שלנו כקבוצה. חדשות 13 היא חברה עיתונאית, עצמאית עם כתבים ועורכים מצוינים, ואני בטוח שתחת ניהולו של אבירם היא תגיע להישגים גדולים. בהזדמנות זו אני רוצה להודות שוב לישראל טויטו שניהל את חדשות 13'בתקופה קשה ומורכבת, ועשה זאת באומץ וביושרה עיתונאית".