מנכ"ל חדשות 13 ישראל טויטו מסיים את תפקידו

לפני כשבועיים הוציא טויטו מכתב לדירקטוריון בדרישה להודיע לו מיידית אם הנהלת רשת פועלת למצוא לו מחליף • טויטו הודיע היום על רצונו לעזוב את חדשות 13, ובינתיים ימשיך בתפקידו לצורך העברת סמכויות באופן מסודר • גם סמנכ"ל התוכן עילי לוין עוזב את החברה

ישראל טויטו / צילום: אריק סולטן
ישראל טויטו / צילום: אריק סולטן

לפני כחודש פורסם בגלובס כי בהנהלת רשת 13 (בעלת השליטה בחדשות 13) פועלים למצוא לטויטו מחליף תוך חשיפת שמות עיתונאים בכירים עימם נבחנה האפשרות, מה שככל הנראה גרם לטויטו לדרוש מהדירקטוריון להודיע לו מיד האם התקבלה החלטה להחליפו, ואם לא - להכחיש אותה באופן גורף באמצעי התקשורת. כעת הוא החליט לסיים את תפקידו.

בשלב זה טרם הוחלט מי יחליף אותו בתפקיד. בדירקטוריון הועלתה האפשרות למנות מחליף זמני, ואפילו הוזכרו שמות של מועמדים פוטנציאליים - אך לא התקבלה הכרעה בנוגע לכך. לא מן הנמנע כי בסופו של דבר החילופים ייעשו ישירות בין טויטו לפרסונה שתחליף אותו.

בתוך כך נודע כי גם סמנכ"ל התוכן עילי לוין עוזב את החברה, אחרי פחות משנה בתפקיד, ויחזור לכאן, כמנהל פיתוח תוכן והעורך הראשי של חדשות הערב.

השפעת הביצועים החלשים

במכתב ששלח טויטו לדירקטוריון לפני כעשרה ימים הוא כתב כי "בעת האחרונה אני קורא פרסומים חוזרים ונשנים, לפיהם למרות שטרם מינויי לתפקיד סוכם כי אכהן כמנכ"ל חברת החדשות למשך חמש שנים (שאחרת לא הייתי מקבל על עצמי את התפקיד ומוותר על הצעות אחרות שהיו לי באותו שלב), התקבלה החלטה לפטר אותי".

במכתב טען טויטו כי "מעולם לא התקיימה עמי שיחה בנושא זה, או אפילו קרוב לכך, על ידי אף גורם, ונדהמתי לקרוא את הדברים על דרך של הדלפות לכלי התקשורת. המצב הנוכחי, שבו עובדי החדשות ואני שומעים על פיטור המנכ"ל דרך פרסומים באמצעי התקשורת, הוא בלתי נסבל, גורם נזקים אדירים לחברת החדשות ועלול להביא לפירוקה המעשי.

"אני מבקש לדעת לאלתר ומיד האם התקבלה החלטה כזו או האם נדונה אפשרות כזו ללא ידיעתי, ואני דורש שתצא מכם הבהרה מסודרת בעניין עוד היום".

המכתב נשלח לאחר הסלמה הולכת וגוברת ביחסיו של טויטו עם קברניטי רשת, בין היתר על רקע ביצועי הרייטינג הלא טובים של החברה, וכן חוסר ההצלחה להוות באופן קבוע גורם משפיע בסדר היום הציבורי.

כפי שפורסם בגלובס, כיום עומד נתח השוק של חדשות 13 על אותו נתח שבו החזיקה חדשות 10, זאת למרות השקעות של מיליוני שקלים בתוכן שמשדרת רשת, ועל אף העובדה שהחדשות משודרות לפני תוכניות מושקעות.

הביצועים של חדשות 13 מטרידים את בעלי המניות וחברי הדירקטוריון כבר תקופה ארוכה. לפני מספר חודשים, בישיבת דירקטוריון של חדשות 13, ביקש טויטו להציג מצגת על הישגי החברה ותוכניותיה, אך הדבר נמנע ממנו, תוך שחלק מחברי הדירקטוריון מטיחים בו ביקורת קשה.

"הפגין יכולות מנהיגות"

מטעם דירקטוריון חדשות 13 נמסר בתגובה: "הדירקטוריון והנהלת ערוץ 13 מבקשים להביע את מלוא הערכה כלפי טויטו, אשר כיהן כמנכ"ל חברת החדשות בתקופה מהמורכבות ביותר שידעה החברה. בתקופתו של טויטו הובילה חדשות 13 בהצלחה סיקור נרחב של מספרי אירועי ענק בישראל ובעולם, ובהם מגפת הקורונה, שלוש מערכות בחירות, מבצע 'שומר החומות' ועוד.

"במקביל הוביל טויטו את בניית אולפן החדשות המתקדם של החברה, ואת המעבר של המהדורה המרכזית להגשה זוגית. טויטו הפגין יכולות מנהיגות כאשר ביצע את תוכנית ההתייעלות בחברה, ולמרות זאת הצליחה החברה להמשיך לספק מערך שידורים מקצועי, מיומן ומוביל. לבקשת הדירקטוריון, טויטו ימשיך בתפקידו בזמן הקרוב לצורך העברת סמכויות באופן מסודר.

"דירקטוריון החברה והנהלת הערוץ מודים לישראל על עבודתו המקצועית והמסורה ומאחלים לו הצלחה רבה בהמשך דרכו".

אבי בן טל, מנכ"ל רשת 13, מסר: "אני רוצה להודות לישראל באופן אישי על השנה וחצי שעברנו יחד מאז כניסתי לתפקיד. ישראל הוא איש מקצוע מהמעלה הראשונה, וזו גם הדרך בה בחר לסיים את תפקידו - בנועם, בצניעות ובחברות. אני מאחל לישראל הצלחה בהמשך ובטוח שכך יהיה".

עילי לוין בחר שלא להגיב.