מכירות הרכב החשמלי בישראל שוברות שיאים: צמיחה של למעלה מ-500% בשלושת הרבעונים הראשונים

בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה נמסרו בישראל כ-7,800 כלי רכב חשמליים חדשים, עליה של כ-528% לעומת התקופה המקבילה אשתקד • המשלוח הבא של טסלה, שינחת בתחילת נובמבר, ייקח את סך המכירות השנתיות של רכב חשמלי בישראל מעבר ל-10,000 יחידות

טסלה. מובילה את המסירות / צילום: Shutterstock
טסלה. מובילה את המסירות / צילום: Shutterstock

מכירות הרכב החשמלי בישראל נמצאות בדרך לשבירת הרף על כעשרת אלפים יחידות ב-2021. בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה נמסרו בישראל כ-7,800 כלי רכב חשמליים חדשים, עליה של כ-528% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

כצפוי, טסלה מובילה את המסירות עם 4,689 כלי רכב חדשים שהעלתה על הכביש בינואר-ספטמבר, כמעט כולן מדגם 3. זהו נתח של 60.1% מהמכירות. במקום השני נמצאת ה-ZS החשמלית של המותג MG לבית סאייק עם 1,143 מסירות. למקום השלישי הצליח להתברג המותג הסיני הצעיר AIWAYS שהעלה על הכביש 278 כלי רכב.

בשנים כתיקונן הרבעון האחרון אמור להיות רגוע יחסית, אולם השנה המתווה העונתי צפוי להשתנות. לקראת 11 באוקטובר צפוי לצאת משנחאי לעבר ישראל ואירופה משלוח נוסף של רכבי טסלה שיגיע לנמל אשדוד בסוף אוקטובר או בתחילת נובמבר. על פי הערכות בענף, המשלוח יהיה דומה בהיקפו למשלוחים הקודמים, מעל 1,500 כלי רכב, וצפוי לכלול לראשונה גם כלי רכב שמיועדים להימסר לציי רכב באמצעות מכירה ישירה או ליסינג. טסלה חנכה לאחרונה רציף חדש בנמל YANGSHAN, דרומית לשנחאי, שמיועד ספציפית למשלוחי רכב עבור ישראל ואירופה.

באוקטובר גם ינחת בישראל משלוח ראשון של כ-94 כלי רכב חשמליים של המותג GEOMETRY של קונצרן GEELY, שכולם נמכרו מראש. בנוסף צפויות להגיע ברבעון הקרוב לישראל לפחות עוד 200 מכוניות חשמליות מדגמי איוניק 5 וקונה, שגם הן מכורות מראש. עד כה עלו על הכביש רק כ-200 כלי רכב משני הדגמים הללו אולם רשימת ההזמנות להם מגיעה נמשכת כיום ארבעה-חמישה חודשים קדימה.