אקספון | בלעדי

אסיפת הנושים של אקספון הסתיימה ללא תוצאות

ההצבעות הנושים נדחו ליום ראשון • באסיפה התנהל ויכוח נוקב בין סלקום לחזי בצלאל, כאשר כל אחד מהצדדים טען כי ההצעה שלו היא ההצעה הרלוונטית היחידה שעל הפרק

חזי בצלאל, בעל השליטה באקספון / צילום: רמי זרנגר
חזי בצלאל, בעל השליטה באקספון / צילום: רמי זרנגר

הסתיימה אסיפת הנושים של אקספון והצבעות הנושים יוגשו למנהל ההסדר עד יום ראשון הקרוב, לקראת הדיון בבית המשפט ביום רביעי הבא. באסיפה נשמעו עמדות כל הצדדים, תוך שמנהל ההסדר עו"ד עמית לדרמן מציין כי על הפרק ישנן שתי הצעות שהנושים יידרשו להכריע בהן: ההצעה של סלקום וכלירמרק ביחד עם איש העסקים יריב לרנר; ומנגד ההצעה של חזי בצלאל, שרוצה להיכנס לנעלי ההסכם של כלירמרק ולהמשיך בשותפות עם סלקום תחת התנאים החדשים.

בדיון השמיעו נציגי סלקום ביקורת על הדרישה של בצלאל להיכנס לנעלי הסכם חדש וטענו שהם לא מוכנים לכך. לדברי נציג סלקום, עו"ד גיא גיסין, בצלאל חבר להסכם עם חברת וויידלי מובייל, שהיום כולם יודעים שההצעה שלהם הייתה פיקטיבית כפי שסלקום טענה מההתחלה וכעת, הוא חוזר בו לאחר שההסכם הזה פוצץ. גיסין טען כי יצא המרצע מן השק והודיע שאין בכלל הצעה על השולחן כיוון שסלקום לא מוכנה לדון בה ולכן לא ניתן להעלותה להצבעה בכלל.

נציגי בצלאל, עו"ד יורם בונן ושולי גולדבלט, ניסו להציג גרסה מרוככת של הדברים. עורכי הדין של בצלאל טענו מנגד כי גם היוזמה של סלקום לחבור לעסקה עם מוטי בן משה הייתה פיקטיבית והיה ברור שלא תצא אל הפועל, כפי שאכן קרה היום כשהתברר שהוא משך את הצעתו. לדבריהם, היומרה של סלקום לעשות עסקאות בנכסים של אקספון ומרתון היא מגוחכת. "אנחנו לא נסכים שמישהו יעשה עסקאות בנכסים שלנו ולכן ההצעה היחידה היא ההצעה של בצלאל", אמרו.

בדיון התעוררה סוגיה משפטית מורכבת בשאלה מה יקרה לחובות הנושים בסיטואציה שבה סלקום היא נושה רגיל ושאלות הופנו לנציג כלירמרק, שלא יכל לענות על כך. מנהל ההסדר התערב והבטיח שישיב על כך לאחר בדיקה.

נציגת העובדים בדיון, עו"ד ליזה חדש, טענה כי מבחינת העובדים המצב הטוב ביותר הוא שאקספון (החברה האם שמרכזת הפעילות הקווית) ומרתון (אקספון סלולר) ימשיכו לפעול כיישות אחת ולא יפוצלו כיוון שלא ניתן באמת לפצל בין הפעילויות.

לקראת תום הדיון הצטרף לרנר, שנמצא בדובאי, לשיחה ואמר שהוא מעריך שההצעה של הקבוצה שלו תקבל את אישור משרד התקשורת. זאת מכיוון שמדובר בהצעה למפעיל סלולרי מלא במסגרת הסכם שיתוף רשתות עם סלקום. לרנר ציין שגם ההצעה של בצלאל נדרשת לאישור משרד התקשורת.