רוצים לעבור בנק בקליק? כמה המלצות איך לעשות זאת נכון

הרפורמה שנכנסה לתוקף לאחרונה היא צעד חשוב מבחינה תחרותית, אך יש גם כמה דברים שצריך לשים לב אליהם לפני שממהרים ללחוץ על הכפתור

רפורמת מעבר בנק בקליק. כך תעשו זאת נכון / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי
רפורמת מעבר בנק בקליק. כך תעשו זאת נכון / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

עד לפני שנים מעטות מעבר בין הבנקים היה עניין לא פשוט כלל. הבנקים היו מערימים קשיים על הלקוחות שביקשו לנייד את חשבונותיהם והיו שולחים את הלקוחות להתרוצץ בעצמם על-מנת להעביר הוראות קבע ותשלומים אחרים. הרפורמה שנכנסה לתוקף לאחרונה היא צעד חשוב מבחינה תחרותית, אך יש גם כמה דברים שצריך לשים לב אליהם לפני שממהרים ללחוץ על הכפתור.

1. השתמשו ברפורמה כמנוף לחץ על הבנק שלכם

עו"ד גלעד נרקיס, מומחה לדיני בנקאות וחדלות פירעון, מסביר כי "הרפורמה מאוד חשובה והכרחית, אבל אפשר להשתמש בה כסוג של שוט מול הבנק הקיים על-מנת לקבל תנאים טובים יותר ולמצות את מלוא ההטבות המגיעות לכם.

"זה זמן מצוין לעשות בדק-בית ולבדוק אילו תנאים אנחנו מקבלים בבנק הקיים. זו שיחה שאפשר לעשות בדרך לעבודה ויכולה לחסוך מאות שקלים בשנה. מהצד השני, אם אתם לקוחות שלא מקבלים תנאים טובים, למשל אם מיציתם את מסגרת האשראי והבנק מציע לכם הלוואה בריבית לא הגיונית, זה מקרה קלאסי לגשת לבנק אחר ולברר על מעבר".

2. אל תישארו רק בדיגיטל

לדברי עו"ד נרקיס, "אם בכל זאת החלטתם לעבור לבנק חדש, כדאי להיפגש עם הגורם הבכיר ביותר בבנק החדש ולבדוק את הכימיה האישית מולו. זה אומנם נראה שטותי וחסר משקל, אבל זה חשוב לפחות כמו הדוחות הכספיים והמצב העסקי שלכם. החודשים הראשונים לדרך המשותפת החדשה הם תקופה מאוד מאתגרת.

3. חכו קצת עם האשראי וההלוואה

"לא הייתי ממליץ מיד עם המעבר לבנק החדש לקחת כרטיסי אשראי רבים או לבקש הלוואות", אומר נרקיס. "מומלץ לתת לבנק להכיר אתכם ואת הצרכים שלכם, ומהצד שלכם להכיר את הרפרנטים ואת ההתנהלות בסניף החדש".