המתווך שגזר קופון של 2.6 מיליון שקל ממכירת מניות קודמת ב-IPM

במסגרת הסכם פשרה, גלובל פאוור, בעלת החזקות מרכזית בתחנת הכוח, שילמה לחברת הייעוץ ברייטנס של שחר הררי 2.6 מיליון שקל • הררי תבע מהחברה כ-5 מיליון שקל כעמלת תיווך בעסקה בה רכשה את חלקם של אברהם נניקשוילי וטימור בן יהודה בחברת טריפל-מ, בעלת השליטה ב-IPM

שינוי הרכב בעלי המניות בתחנת הכוח IPM שבבאר טוביה מתבצע במקביל לשינוי העשוי להתרחש בקרוב גם בהרכב בעלי מניותיה של חברת האנרגיה הבורסאית גי'.פי גלובל פאוור, בעלת החזקות מרכזית בתחנת הכוח, למרות שבינתיים השלמתו מתעכבת.

לפני כארבעה חודשים חתם איש העסקים מוטי בן משה, באמצעות חברת אלון רבוע כחול שבשליטתו, על הסכם השקעה של קרוב ל-57 מיליון שקל ברכישת 35% ממניותיה של גלובל פאוור מידי משפחת המייסד ניסן כספי. כיום בידי אלון רבוע כחול כ-11% ממניות גלובל פאוור.

בהנחה שההסכם שחתמה אלון רבוע כחול מול משפחת כספי ייצא לפועל כמתוכנן, היא צפויה להפוך לבעלת המניות הגדולה בגלובל פאוור, עם החזקה שתגיע לכ-46% (לצידו של היו"ר אהוד בן ש"ך, המחזיק בכ-40% ממניות גלובל פאוור. זאת נוסף על החזקה של כ-18% שיש לאלון רבוע כחול בחברת טריפל-מ, החברה האם של תחנת הכוח.

אולם כאמור, עד כה העסקה טרם הושלמה. בימים האחרונים עדכנה אלון רבוע כחול על דחיית מועד פקיעת ההסכם לרכישת מניות כספי בגלובל פאוור, לאחר שהשלמת המהלך כבר נדחתה יותר מפעם אחת מאז נחתמה, "מאחר שטרם התקיימו מלוא התנאים המתלים שנקבעו לצורך ביצועו והוצאתו לפועל". מועד ההשלמה החדש נקבע לתחילת השבוע הבא (10.10). 

הסכם פשרה מול ברייטנס

ועוד בעניינה של גלובל פאוור - לגלובס נודע כי בחודשים האחרונים שילמה גלובל פאוור 2.6 מיליון שקל במסגרת הסכם פשרה שחתמה מול חברת הייעוץ ברייטנס של שחר הררי. זאת במסגרת הליך גישור בין הצדדים, ולאחר שהררי תבע מהחברה כ-5 מיליון שקל כעמלת תיווך בעסקה לרכישת חלקם של אנשי העסקים אברהם נניקשוילי וטימור בן יהודה בחברת טריפל-מ, בעלת השליטה בתחנת הכוח IPM.

בתביעה טען הררי כי גלובל פאוור נהגה בחוסר תום לב, הציגה טענות כוזבות ותירוצים שסותרים את המציאות ומשכה את הזמן, כל זאת כדי להתחמק מתשלום עמלת התיווך המגיעה לו עבור תפקידו בעסקה לרכישת השליטה ב-IPM. מדובר בעסקה לרכישת חלקם של אנשי העסקים אברהם נניקשוילי וטימור בן יהודה בתחנת הכוח, עסקה אשר בה תיווך הררי באמצעות חברת הייעוץ הפרטית ברייטנס שבבעלותו. 

IPM היא ההחזקה המרכזית של גלובל פאוור, אשר מלבדה עסקה גלובל פאוור בשנים האחרונות גם בתכנון, פיתוח, הקמה ותפעול תחנות כוח קטנות יותר לייצור חשמל. בשלב הנוכחי הכנסותיה של גלובל פאוור מפעילות שוטפת מצומקות, ומגיעות בעיקר מסעיפי מימון, בקשר לשערוכי נכסים שונים. בסיכום המחצית הראשונה של השנה הכנסותיה נשחקו ב-26% לכ-9 מיליון שקל, בעוד שהפסדיה הצטמצמו כמעט ב-80% ועמדו על פחות מ-5 מיליון שקל.