איג'יפט אייר מתחילה לפעול בישראל. כמה תעלה טיסה?

איג'יפט אייר תפעיל את קו תל אביב-קהיר בתדירות של ארבע טיסות שבועיות • טיסה לקהיר מתחילה בכ-860-900 שקל לנוסע בחודש אוקטובר (הלוך ושוב, כולל כבודה במשקל 23 קילו), ובנובמבר-דצמבר המחיר מזנק

מטוס EGYPTAIR / צילום: סיון פרג'
מטוס EGYPTAIR / צילום: סיון פרג'

היסטוריה בנתב"ג: מטוס של חברת התעופה הלאומית של מצרים, איג'יפט אייר, נחת בישראל. בחודש מרץ השנה החברה הגישה בקשה להפעלת קו טיסות לישראל.

החדשות מתייחסות בעיקר להפעלת הקו בצורה רשמית ואף גלויה; מזה שנים שחברת התעופה אייר סיני, החברה-הבת של איג'יפט אייר, מפעילה טיסות בקו לתל אביב במטוס לבן ונטול לוגו. כעת הלוגו של חברת התעופה הלאומית של שכנתנו מדרום מתנוסס בנתב"ג, והמטוס שנחת אף זכה לטקס הסלנה חגיגי הנעשה עם תחילת קווים חדשים.

אל חברות התעופה של המדינות הערביות הצטרפה בימים אלה גם חברת התעופה הלאומית של בחריין, גאלף אייר, שהשיקה טיסות ישירות לתל אביב.

מבחינת איג'יפט אייר, שתפעיל את הקו בתדירות של ארבע טיסות שבועיות, הנוסעים מישראל יוכלו להמשיך לטיסות המשך מקהיר לעשרות היעדים שאליהם מפעילה איג'יפט אייר טיסות.

וכמה תעלה טיסה? בבדיקת מחירים לחודש אוקטובר עולה כי המחיר בקו הבלעדי של החברה לא מוגדר תחרותי: טיסה מתל אביב לקהיר שנמשכת שעה וחצי מתחילה בכ-860-900 שקל לנוסע בחודש אוקטובר (הלוך ושוב, כולל כבודה במשקל 23 קילו). בחודשים נובמבר-דצמבר המחיר מזנק לכ-1,200-1,300 שקל לנוסע. ייתכן כי בעתיד החברה תפעיל טיסות ישירות לשארם א-שייח', יעד שגם ישראייר וארקיע מבקשות להפעיל אליו טיסות ישירות סדירות.

בעמוד הפייסבוק של שגרירות ישראל במצרים פורסמה תמונת המטוס בנתב"ג עם ההכרזה על תחילת הקו. הפוסט גרר תגובות רבות - חלקן מפרגנות וחלקן זועמות.

איגיפ'ט אייר נמצאת בבעלות ממשלתית. היא משתייכת לברית התעופה הגדולה בעולם, סטאר אליאנס. החברה נוסדה ב-1932, והצי שלה מונה 68 מטוסים.