אלון חסן מבקש צו מניעה נגד פיטוריו מנמל אשדוד: "מנוגדים לחוק"

חסן, שפוטר בעקבות הרשעתו במרמה והפרת אמונים בגין פעילותו כיו"ר ועד עובדי הנמל, טוען כי עובדים אחרים לא פוטרו חרף הרשעתם בפלילים

אלון חסן / צילום: אמיר מאירי
אלון חסן / צילום: אמיר מאירי

אלון חסן, לשעבר יו"ר ועד נמל אשדוד, הגיש בקשה לבית הדין לעבודה לצו מניעה נגד חברת נמל אשדוד שהחליטה לפטר אותו, זאת לאחר שהורשע בעבירות של מרמה והפרת אמונים על-ידי בית המשפט העליון בפסק דין חלוט.

ההודעה על פיטוריו, בכפוף לשימוע, נמסרה לחסן במאי האחרון. ביולי התקיים השימוע, ובסיומו נדחו טענותיו של חסן, והוחלט על פיטוריו. באוגוסט אישרה ההסתדרות את החלטת החברה, ופיטוריו של חסן הפכו לעובדה מוגמרת.

חסן טוען בבקשתו כי פיטוריו מנוגדים לחוק ולמינהל התקין ומנוגדים לתקדימים של עובדים אחרים שלא פוטרו חרף הרשעתם בפלילים. לדבריו, חברת נמל אשדוד התנהלה נגדו באופן שערורייתי לכל אורך הפרשה והשעתה אותו מתפקידו כיו"ר הוועד בניגוד להסכם הקיבוצי, ובהמשך פיטרה אותו בניגוד לדין.

חסן מוסיף וטוען כי ההסתדרות ניצלה את ההזדמנות והצטרפה להליך הפיטורים כמוצאת שלל רב, בניגוד לחובתה כארגון עובדים יציג ובניגוד לזכות הווטו של ההסתדרות על פיטורי עובדים בדור המייסדים של הנמל.

כתב האישום נגד חסן הוגש ב-2016 בשורה של עבירות, ובהן קבלת שוחד והלבנת הון. זאת, בשתי פרשות שעניינן בקשרים העסקיים בין נמל אשדוד לחברת "דנה", שהייתה שייכת לשותפו לעסקים וחברו הקרוב של חסן ולבן-דודו.

בשלהי 2019 קיבל העליון, בדעת רוב, את ערעור המדינה על זיכויו של חסו במחוזי בבאר שבע, והרשיע אותו בשתי עבירות של מרמה והפרת אמונים ובשתי עבירות של מרמה והפרת אמונים בתאגיד. זיכויו של חסן מיתר העבירות שיוחסו לו נותר על כנו, והתיק הושב למחוזי לצורך גזירת עונשו.

המחוזי גזר על חסן עונש של 150 שעות שירות לתועלת הציבור, ועקב ערעור המדינה לעליון הוחמר עונשו לשישה חודשי עבודות שירות. "העבירות שבהן הורשע חסן הן חמורות כשלעצמן. בעבירות מסוג זה, שעניינן פגיעה בטוהר המידות בשירות הציבורי, הגישה אמורה להיות מחמירה", קבע העליון.