המדינה מערערת על הזיכוי של אלון חסן ובן דודו

המדינה מבקשת להרשיע את אלון חסן בעבירות של מרמה והפרת אמונים של עובד ציבור ובעבירה של מרמה והפרת אמונים בתאגיד

אלון חסן / צילום: אמיר מאירי
אלון חסן / צילום: אמיר מאירי

נראה שאלון חסן לא יחזור בקרוב לנמל - המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה הגישה היום (א') הודעת ערעור על זיכויו של חסן.

בהודעת הערעור, שהוגשה באמצעות מנהל המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה, עו"ד יוסף (ג'ואי) אש, צוין כי המדינה בחרה למקד את ערעורה בשאלות הנורמטיביות העולות מהכרעת דינו של בית המשפט המחוזי, ולכן החליטה לערער על זיכוים של אלון ודוד חסן בלבד, ולא לערער על זיכויו של יהושע סגיס. לשיטת הפרקליטות "המעשים שבית המשפט המחוזי קבע כי בוצעו על ידי אלון ודוד חסן מקימים עבירות של מרמה והפרת אמונים של עובד ציבור וכן מרמה והפרת אמונים בתאגיד".

עוד נכתב בהודעת הפרקליטות כי "במסגרת זו נטען כי אלון חסן שימש במועד ביצוע העבירות כיו"ר ועד עובדי ציוד מכני בנמל אשדוד, תפקיד שהקנה לו מעמד מיוחד וכוח והשפעה עצומים בנמל ובקרב עובדי הנמל. דוד חסן הנו בן דודו הקרוב של אלון חסן, כאח לו. דוד חסן שימש במועד ביצוע העבירות כמנהל בכיר בחברת "דנה לוגיסטיקה", חברה שפעלה בתחומי הנמל. המדינה טוענת, כי על אף הקשר ההדוק בין אלון ודוד חסן, העמיד עצמו אלון חסן, פעם אחר פעם, במצב של ניגוד עניינים בין חובותיו כלפי הנמל ועובדיו לבין האינטרס האישי שהיה לו בשגשוגה של חברת דנה בנמל. בכך, סייע אלון חסן לדוד חסן ולחברת דנה בהשגת התקשרויות רווחיות ביותר אל מול לקוחות הנמל, באופן שאפשר לה לצבור הון עתק בתוך פרק זמן קצר יחסית".

לאור כל זאת, המדינה מבקשת להרשיע את אלון חסן בעבירות של מרמה והפרת אמונים של עובד ציבור ובעבירה של מרמה והפרת אמונים בתאגיד.

את דוד חסן מבקש המדינה להרשיע בשותפות לעבירה של מרמה והפרת אמונים של עובד ציבור ועבירה של מרמה והפרת אמונים בתאגיד.

הפרקליטות אף ציינה בהודעתה: כי "הטענה המרכזית היא שמעמדו, עוצמתו וכוחו החריגים של אלון חסן בנמל, והשפעתו בעניינים הנוגעים לחברת דנה, חברה שהיה לו בה אינטרס מובהק - גם לאור קרבתו לבן דודו דוד חסן וגם לאור קרבתו לחברו הטוב, יניב בלטר, שהיה מנהל בחברה, סייעו לצבירת הון עתק לחברת דנה, תוך פרק זמן קצר מאוד, הון שאף איפשר לה זמן מה לאחר מכן להעביר כספים בסכומים של מעל מיליון שח לאלון חסן, ומכאן נלמדת חומרת העבירות המיוחסות לשניים."

כזכור, הנהלת הנמל ביקשה להאריך את השעייתו שת חסן מהנמל כל עוד אין פסק דין חלוט בעניינו. לאור הגשת הערעור, נראה כי תקופת השעייתו תמשך כעת עד לסיום הדיון בערעור שהוגש, והפיכת פסק הדין בעניינו לחלוט.