סנגורו של אלוביץ': ישועה התערב לטובת הליכוד שהשקיע כספים בפרסום בוואלה

מנכ"ל וואלה לשעבר אילן ישועה נחקר היום במסגרת משפט נתניהו ע"י סנגורו של שאול אלוביץ', שטען כי ישועה התערב בתכני אתר וואלה לצורך תקציבי הפרסום של הליכוד • ישועה אישר כי התערב, אך הכחיש קשר בין ההתערבות בסיקור לבין תקציבי הפרסום של קמפיין הליכוד

מנכ"ל וואלה לשעבר אילן ישועה בבית המשפט / צילום: יוסי זמיר
מנכ"ל וואלה לשעבר אילן ישועה בבית המשפט / צילום: יוסי זמיר

משפטם של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, בני הזוג שאול ואיריס אלוביץ' ומו"ל "ידיעות אחרונות" ארנון (ניוני) מוזס נמשך היום (ב') בבית המשפט המחוזי בירושלים. עד התביעה המרכזי בתיק 4,000 מנכ"ל וואלה לשעבר אילן ישועה, המשיך בעדותו זה היום ה-30.

עדותו של ישועה צפויה להסתיים השבוע לאחר שייחקר גם על-ידי עו"ד מיכל רוזן-עוזר המייצגת את איריס אלוביץ'. בשבוע הבא תחל עדותו של אבירם אלעד, שמונה לאחרונה למנכ"ל חדשות 13 והיה העורך הראשי של אתר וואלה. אחריו יעידו מיכל קליין, שכיהנה בתפקידי עריכה בכירים בוואלה; ועמית אשל, שהייתה עורכת בדסק.

היום נחקר ישועה על-ידי עו"ד ז'ק חן, סנגורו של שאול אלוביץ', שטען כי ישועה התערב בתכני אתר וואלה לצורך תקציבי הפרסום של הליכוד. ישועה אישר כי התערב, אך הכחיש קשר בין ההתערבות בסיקור לבין תקציבי הפרסום של קמפיין הליכוד.

בפני ישועה הוצגה הודעה ששלח לו איש קמפיין הבחירות של הליכוד דורון טל לקראת בחירות 2013, שביקש להתערב בידיעה שהזיקה לליכוד אודות דוח העוני של עמותת לתת, שכותרתה הייתה שכותרתה "השמאל תוקף: נתניהו עיוור לדוח העוני". ישועה השיב כי יטפל. במקביל גם אלוביץ' ביקש מישועה להתערב.

עו"ד חן: "אתה זוכר מה עשית בהמשך לפנייה של דורון טל? האם שמרת על עצמאות עיתונאית או התערבת במערכת?"

ישועה: "התערבתי במערכת".

עו"ד חן: "כלומר, בחרת בכסף".

ישועה: "אולי לא היה ראוי לעשות את זה".

עו"ד חן ציטט מעדותה של מיכל קליין, עורכת באתר, במשטרה, לפיה ישועה נשאל למה ביקש להסיר ידיעה: "אני לא זוכרת אם אילן אמר ישירות, או אבירם וינון אמרו שאילן אומר, שהליכוד משקיע הרבה כסף בפרסום באתר לקראת הבחירות".

אחד מקווי ההגנה הוא שישועה נענה לדרישות פוליטיקאים נוספים רבים על נתניהו, ושלא היה מדובר בהיענות חריגה לבקשותיו של נתניהו ובני משפחתו כפי שטוענת התביעה.

ישועה הוא עד מפתח שמסר למשטרה הקלטות ומסרונים המתארים בפירוט ובזמן אמת את מערכת הלחצים שהופעלה עליו ועל עיתונאי וואלה לאורך שנים מצד הזוג אלוביץ', הבעלים לשעבר של האתר ושל קבוצת בזק; לחצים שנועדו, לשיטת התביעה, להכפיף את אתר החדשות לגחמות ולרצונות של ראש הממשלה דאז נתניהו, רעייתו שרה ובנו יאיר. לפי האישום, בתמורה לסיקור המוטה, דאג נתניהו כשר תקשורת לקדם את האינטרסים של בזק וקידם החלטות רגולטוריות שהיו שוות לבזק ולאלוביץ' מאות מיליוני שקלים.

*** חזקת החפות: יודגש כי גם לאחר הגשת כתב האישום נגדם, ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, שאול ואיריס אלוביץ' וארנון (נוני) מוזס מכחישים את המיוחס להם, לא הורשעו בביצוע עבירה, ועומדת להם חזקת החפות.