רופא הוציא 750 מרשמים פיקטיביים ומכר סמים ללקוחות בחו"ל

הסדר טיעון לד"ר ישראל לוין, שרכש תרופות, שחלקן מהוות גם סם מסוכן, תוך שימוש במרשמים פיקטיביים שהנפיק בעצמו, ומכר אותן ללקוחות שונים בחו"ל בסכום כולל של כ-2.6 מיליון שקל • בנוסף ביצע לוין עבירות מס בהיקף של כחצי מיליון שקל • לפי ההסדר, לוין ירצה שנת מאסר בפועל וישלם מעל מיליון שקל כקנס

תרופות / צילום: עינת לברון
תרופות / צילום: עינת לברון

פרקליטות מחוז דרום הגישה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע  כתב אישום נגד ד"ר ישראל לוין, בן 73 מעומר, אשר רכש בבתי המרקחת תרופות, שחלקן מהוות גם סם מסוכן, באמצעות כ-750 מרשמים פיקטיביים שהנפיק, ומכר אותן ללקוחות שונים בחו"ל, בסכום כולל של כ-2.6 מיליון שקל. בנוסף ביצע הנאשם עבירות מס בהיקף של כחצי מיליון שקל.

כתב האישום הוגש בהסכמה וכחלק מהסדר טיעון בין הפרקליטות לבין ד"ר לוין. על-פי ההסדר, לוין ירצה שנת מאסר בפועל וישלם מעל מיליון שקל כקנס.

על-פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד ציון קינן, הנאשם, רופא במקצועו, הפעיל בין השנים 2019-2016 אתר אינטרנט בשם "אלישך" ומכר באמצעותו תרופות ללקוחות שונים בעולם, בהם בארה"ב וברוסיה. את התרופות רכש הנאשם בבתי מרקחת שונים, תוך שימוש במרשמים פיקטיביים אותם הנפיק בעצמו, לאחר שמילא פרטי מטופלים מצילומי דרכונים ישנים שנותרו ברשותו. במטרה לקבל את התרופות, הציג הנאשם במרמה מצגי שווא לבתי המרקחת, לפיהם המטופלים הם אזרחים זרים המטופלים אצלו במסגרת תיירות מרפא, זאת למרות שצילומי הדרכונים היו שייכים למטופליו בעבר, והם כבר לא שהו בישראל במועד ביצוע העבירות.

מכתב האישום עולה כי הנאשם מכר לחו"ל כ-560 אריזות המכילות תרופות שונות, בהן פנטול וריטלין, המהוות סמים מסוכנים, מבלי שניתן לו היתר או רישיון כדין, בסכום של כ-2.6 מיליון שקל.

בנוסף, נהג הנאשם לייצא תרופות ולדווח כי מכר דוגמיות ולא תרופות בהיקף מלא, זאת על-מנת לזכות בפטור ממס ערך מוסף. כך, דיווח הנאשם על הכנסותיו למע"מ דיווחי כזב ונמנע מתשלום מע"מ בסך של כ-425 אלף שקל.

במסגרת ההסדר, שהוגש יחד עם כתב האישום, יודה הנאשם ויורשע בביצוע עבירות רבות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, יצוא סמים וידיעות כוזבות לפי חוק המע"מ.

לעניין העונש, הוסכם כי הפרקליטות תעתור לעונש של 12 חודשי מאסר בפועל, והנאשם ישלם לקופת המדינה סכום כולל של 1.2 מיליון שקל.