שינוי? הורוביץ וסער מביאים לאישור הכנסת תקנות קורונה בלי להותיר זמן לדון בהן

יו"רית ועדת העבודה והרווחה של הכנסת ח"כ אפרת רייטן-מרום מתחה ביקורת נוקבת על משרדי הבריאות והאוצר על כך שלא הביאו את תקנות הקורונה החדשות לוועדה בזמן וסירבה לדון בהן • רייטן-רותם: "מדוע ביקשתם לדרוס את הכנסת ואת תפקידה? תעשו חשבון נפש"

אפרת רייטן, יו''רית ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת / צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב
אפרת רייטן, יו''רית ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת / צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב

יו"רית ועדת העבודה והרווחה של הכנסת ח"כ אפרת רייטן-מרום מתחה הבוקר (ג') ביקורת נוקבת על משרדי הבריאות והאוצר על כך שלא הביאו את תקנות הקורונה החדשות לוועדה בזמן ולא אפשרו לכנסת לקיים בהן דיון ראוי.

יו"רית הוועדה אף סרבה בשל כך לקיים הצבעה על תקנות התו הירוק החדש שנכנס לתוקף ב-3 באוקטובר ולכן התו יהיה בתוקף מכורח החלטת הממשלה בלבד.

אף שהוועדה פנתה פעמים רבות למשרדיהם של גדעון סער וניצן הורוביץ במטרה לקבל את התקנות החדשות ולאשר אותן בזמן כנדרש, הממשלה יצרה קשר רק ביום חמישי בערב ובקשה לזמן בבהילות את הוועדה, כך עלה בדיון.

"מדוע ביקשתם לדרוס את הכנסת ואת תפקידה? הסמכות שלנו היא לפקח על עבודת הממשלה ואתם דורשים דיון מעכשיו לעכשיו כדי לאפשר באופן חריג את התקנות? ועוד טענתם שהוועדה היא זאת שעיכבה את הדיונים. אין לזה שחר. תעשו חשבון נפש", נזפה ח"כ רייטן-מרום בנציגי המשרדים.

בנוסף עלה בדיון כי הגדרות מחלים לא נמצאות בתקנות ולא ניתנות לביקורת או שינוי של הכנסת אלא יקבעו על ידי משרד הבריאות בלבד. ח"כ רייטן-מרום, יחד עם חברי הכנסת איתמר בן-גביר ויוראי להב-הרצנו, מתחו ביקורת על כך ובתגובה אמרה ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי-פרייס כי "ההגדרות לכך הן מקצועיות-רפואיות ומשתנות תדיר, זו לא החלטה של הממשלה. לדוגמה: מי נדרש להיות בבידוד אחרי מגע עם חולה מאומת".

ח"כ רייטן-מרום השיבה לה "אבל השלכה שלהן עלולה לפגוע בזכויות אזרחי המדינה. מדוע ההגדרות לא יובאו בפני הוועדה כדי שנשמע ונקיים דיון ציבורי? הפקעתם את תפקיד הכנסת מידיה".

ח"כ בן גביר אמר: "גם הגדרה רפואית זה לא קודש קודשים, אפשר לשאול שאלות". עו"ד טל פוקס מהשלכה המשפטית במשרד הבריאות השיבה להם: "אין כאן שאלות של מדיניות, אלא הגדרה רפואית קלינית בלבד. בוודאי שאת המדיניות ניתן לאשר או לדחות".