רציו פטרוליום החזירה את הרישיון לקידוח נפט למדינת סורינאם

לפני מספר חודשים הודיעה החברה כי הקידוח שביצעה עם שותפותיה במדינה שממוקמת בצפון מזרח אמריקה הדרומית נכשל, וכי הבאר יבשה • הקידוח הביא להפסד של 18.7 מיליון דולר, שרובו נרשם ברבעון הראשון של 2021 • לחברה היום שלושה פרויקטי חיפוש נפט וגז - בגיאנה, בפיליפינים ובמרוקו

קידוח. לרציו פטרוליום יש היום שלושה פרויקטי חיפוש נפט וגז - בגיאנה, בפיליפינים ובמרוקו / צילום: Shutterstock, SINCHAI_B
קידוח. לרציו פטרוליום יש היום שלושה פרויקטי חיפוש נפט וגז - בגיאנה, בפיליפינים ובמרוקו / צילום: Shutterstock, SINCHAI_B

רציו פטרוליום , בניהולו של איתי רפאל, הודיעה היום (א') כי היא החזירה למדינת סורינאם את הרישיון לביצוע קידוחים למציאת נפט בשטח המדינה בשטח שמכונה בלוק 47. זאת אחרי שהקידוח הגיע לעומק של יותר מ-5,000 מטר אך נמצא יבש. מדובר באזור שנמצא 280 ק"מ מקו החוף. לפני מספר חודשים דיווחה החברה על כך שהקידוח למעשה נכשל וכי בשל כך היא תרשום הפסד של 18.7 מיליון דולר, שרובו נרשם ברבעון הראשון של השנה. בסך הכל הקידוח הביא להפסד של 63 מיליון דולר לכלל השותפות. שותפותיה של רציו פטרוליום בפרויקט הן טולו שמובילה את המיזם וחברת "פטרואנדינה משאבים".

רציו פטרוליום מתמקדת בקידוחים באזורים שונים בעולם. אחרי סיום הפרויקט בסורינאם היא פועלת בשלוש מדינות. בעבר דיווחה החברה על תגלית במדינה גאינה שבדרום אמריקה, אם כי מדובר בתגלית בסדר גודל יחסית מצומצם, ופעילות הקידוח נמשכת. החברה גם פועלת בפיליפינים, כאשר לפי דוח הרבעון השני שפרסמה החברה "למגיפת הקורונה השפעה ניכרת על רפובליקת הפיליפינים ועל התנהלות משרדי הממשלה והרגולטורים במדינה. נכון לעמוד אישור הדוחות הכספיים מצב זה משפיע על לוחות הזמנים בקבלת האישורים הנדרשים לצורך התקשרות עם קבלן סייסמיקה, על זמינות קבלני שירותים לביצוע הסקר הסיימי ובקבלת האישורים הדרושים מהגורמים הרלבנטיים במדינה לביצוע הסקר". כן נכתב כי בשל התנאים החברה פועלת מול הממשלה להקפאת לוחות הזמנים מטעמי "כוח עליון".

לאחרונה הודיעה רציו פטרוליום על קבלת רישיון לחיפוש נפט במים הכלכליים של מרוקו בשטח עצום של 110 אלף קמ"ר לאורך חופי האוקיינוס האטלנטי.

יו"ר הדירקטוריון הוא ליגד רוטלוי, כאשר 20% מהחברה מוחזק על ידי רציו יהש  שמחזיקה בנתח ממאגר לוויתן. שותפה נוספת בחברה בשיעור של 6.27% היא קבוצת דלק, שבשליטת יצחק תשובה.