מיקרוסופט: האקרים המשויכים לאיראן תקפו חשבונות של חברות ביטחוניות בארה"ב ובישראל

עפ"י הודעת מיקרוסופט, מיקוד הפעילות היה בקרב חברות ביטחוניות בארה"ב, באיחוד האירופי ובישראל המייצרות מכ"מים, טכנולוגיות לוויין, מערכות תקשורת לשעות חירום ועוד • החברה כתבה כי יותר מ-250 לקוחות של אופיס היו חשופים למתקפה הזו, אך פחות מ-20 "נפגעו בהצלחה"

על פי הודעת מיקרוסופט, היא בוחנת את הפרטים מאז יולי 2021 / צילום: Shutterstock
על פי הודעת מיקרוסופט, היא בוחנת את הפרטים מאז יולי 2021 / צילום: Shutterstock

ענקית הטכנולוגיה מיקרוסופט הודיעה הערב (ב') בבלוג החברה כי האקרים המשויכים כנראה לאיראן תקפו חשבונות אופיס 365 השייכים לחברות ביטחוניות בארה"ב ובישראל. על פי הודעת מיקרוסופט, מיקוד הפעילות היה בקרב חברות ביטחוניות בארצות-הברית, באיחוד האירופי ובישראל המייצרות מכ"מים, טכנולוגיות לוויין, מערכות תקשורת לשעות חירום ועוד. החברה לא ציינה שמות של חברות בהודעתה.

על פי הודעת מיקרוסופט, היא בוחנת את הפרטים מאז יולי 2021 ומאז הודיעו ללקוחות הפוטנציאלים שיכולים להיפגע. החברה כתבה כי יותר מ-250 לקוחות של אופיס היו חשופים למתקפה הזו, אך פחות מ-20 "נפגעו בהצלחה", לדבריהם. החברה אמרה כי החברות שהפעילו אימות רב שלבי - היו מוגנות מההתקפה הזו. עם זאת, הקבוצה התוקפת ממשיכה לפתח טכניקות כדי לשפר את המתקפות, כך לפי הודעת מיקרוסופט.

"סביר להניח כי הפעילות הזו תומכת באינטרסים הלאומים של איראן בהתבסס על ניתוח דפוסים, הצלבה נרחבת במיקוד גאוגרפי ומגזרי מול שחקנים איראנים והתאמה של טכניקות ויעדים עם שחקן אחר שמקורו באיראן", כך נכתב בהודעת מיקרוסופט. בהודעה נכתב כי מדובר בתקיפה מסוג "password spraying", ההאקרים מנסים להיכנס ולפרוץ לחשבונות באמצעות שימוש בכמה סיסמאות אפשרויות. השיטה לא מתוחכמת כלל, כי מדובר בסיכוי מסוים אם יצליחו להיכנס.