"פתרונות יוצאי דופן": אלו המשתתפות הישראליות בתערוכת AUSA לתעשיות ביטחוניות בארה"ב

אחרי הפסקה של שנתיים, ישראל משתתפת בתערוכת AUSA לתעשיות ביטחוניות של צבא היבשה האמריקאי • בין החברות הישראליות שיציגו את תוצריהן: רפאל, אלביט, רשף טכנולוגיות והחברה הממשלתית "תומר"

מערכת משולבת לצריחי רכב קרבי משוריין (רק''מ) של רפאל בתערוכה / צילום: רפאל
מערכת משולבת לצריחי רכב קרבי משוריין (רק''מ) של רפאל בתערוכה / צילום: רפאל

בוושינגטון נפתחה השבוע תערוכת AUSA לתעשיות ביטחוניות של צבא היבשה של ארצות-הברית, אחת מהתערוכות החשובות בתחום. לאחר הפסקה של שנתיים הקים משרד הביטחון ביתן לאומי, בו מיוצגות כמה מהתעשיות הישראליות המובילות.

באגף "סיבט" במשרד, האחראי על היצוא הביטחוני, הכריזו על "חודש התערוכות הביטחוניות" הכולל השתתפות בשלוש תערוכות ביטחוניות מרכזיות ברחבי העולם. העיקרית שבהן AUSA.

בביתן הלאומי משתתפות 18 תעשיות ביטחוניות וחברות סטארט-אפ ישראליות ובהן: ADL TRAINING SOLUTIONS, AERODAN SYSTEMS, AERO SOL, COPTERPIX, CYBERTOKA, חגור, מגם, ניר אור, MS TECH, PHYSICAL LOGIC, רדלר טכנולוגיות, רשף טכנולוגיות, רובוטיקן, RP OPTICAL LAB, RT, SPEAR UAV, TACTICAL ROBOTICS והחברה הממשלתית "תומר", המתמחה בייצור מערכות הנעה רקטית, שזו הופעתה הראשונה בתערוכה בינלאומית. רפאל, התעשייה האווירית ואלביט מערכות ישתתפו גם הן בתערוכה.

"משרד הביטחון כבר פועל מול הממשל החדש"

ראש "סיבט", תא"ל (מיל') יאיר קולס, שיחנוך את הביתן הלאומי בתערוכה בוושינגטון: "אנו שמחים לשוב ולהופיע בתערוכות ביטחוניות בעולם, למרות הקורונה, המגוון הרחב של מוצרים שנציג בתערוכה זו מבטא באופן הטוב ביותר את היתרון הייחודי של מערכת הביטחון הישראלית - תעשיות גדולות לצד חברות סטארט-אפ עם פתרונות יוצאי דופן בקצה הטכנולוגיה. משרד הביטחון כבר פועל מול הממשל החדש לקידום שיתופי פעולה טכנולוגיים עם תעשיות אמריקאיות, ובכוונתנו לנצל את ימי התערוכה לקידום מיזמים נוספים".

חברת רפאל תציג בתערוכה מערכת משולבת לצריחי רכב קרבי משוריין (רק"מ).
הצריח/עמדת הנשק All-In-One הוא בעלת יכולות שליטה מרחוק, המדגימה לפי רפאל בפעם הראשונה שילוב של: משגר טילי ספייק מסוג LR, תותח 30 מ"מ, מערכת בינה רשתית Fire-Weaver, מערכות תצפית וזיהוי מתקדמות. במערכת זו ניתן יהיה גם לשלב מערכת הגנה אקטיבית Trophy.

העמדה המשולבת המוצגת בתערוכה הזו לראשונה, מצוידת ביכולות איתור מקור ירי אויב וביכולת השבת אש קטלנית, מדויקת ומידית, וכוללת גם מנגנון צידוד מהיר. ה"מוח" של העמדה, המורכב מאלגוריתמיקה חכמה של רפאל, כולל ממשק משתמש אחיד לכל תתי המערכות שבתוך העמדה, מה שמאפשר פעילות מורכבת ומשולבת תוך קבלת תמונת מודעות מצבית המשקפת בכל רגע נתון את שדה הקרב. הצריח החדשני למעשה הופך כל רק"מ קל לרכב משוריין בעל יכולות קטלניות המתקרבות לאלו של טנק המרכבה.

המערכת המערכות מותאמות למגוון רחב של טנקי קרב, נגמ"שים, משאיות וכלי שיט. חלק מהמוצרים המרכיבים את המערכת נמצאים בשימוש מבצעי בצה"ל ("קטלנית", "רואה-יורה" ועוד), וכן נמצאות בשימוש מבצעי ביותר מ-25 מדינות. אחת מהן היא ארה"ב, שרכשה אותה עבור נגמ"שי הסטרייקר של חיל היבשה.

אלוף (מיל') יואב הר-אבן, מנכ"ל רפאל, אומר כי המערכת מותאמת לשדה הקרב המודרני ובנויה באופן מודולרי המאפשר התאמה מדויקת לצרכים המבצעיים של כל לקוח, על גבי כל פלטפורמה.

ממנועים לטילים ועד כיפת ברזל

במסגרת תערוכת ה-AUSA, תציג רפאל כמה מערכות חדשניות נוספות, ביניהן משפחת טילי SPIKE (גיל) ובכללם ספייק למסוקים קלים, Spike-NLOS ועוד. כמו כן תציג רפאל את מערכות ההגנה האווירית שלה - Iron Dome, קלע דוד ומערכת DRONE-DOME להגנה מפני רחפנים.

רפאל תציג גם את מערכת הסקיי-ספוטר - מערכת אלקטרו-אופטית ייחודית לגילוי וניטור איומים אוויריים, ואף תציג לראשונה סימולטור של מערכת זו במהלך התערוכה.

חברת תומר - חברה ביטחונית ממשלתית תציג בתערוכה חידושים ופיתוחים בתחומי ההנעה הרקטית הקלה. תומר מפתחת ומייצרת בין היתר את המנועים לטילים ורקטות טקטיות בניהם רקטת האקסטרא, כידון קסום והרמפייג של אלביט מערכות.

סמנכ"ל השיווק והפיתוח העסקי של החברה, דותן גבאי, ציין כי תומר הגדירה את השוק האמריקאי כיעד אסטרטגי וסבורה כי קיימת סינרגיה ואפשרויות לשיתוף פעולה עסקי בן תומר לבין חברות ביטחוניות אמריקאיות לייצור ההנעה הרקטית ומנועים קלים בעבור תעשיות אלה. תומר תציג במסגרת הביתן המרכזי של "סיבט" יחד עם תעשיות ישראליות נוספות.