פייסבוק מקשיחה מדיניות סביב בריונות והגנה על עיתונאים, מפורסמים ופוליטיקאים

ענקית הטכנולוגיה הכריזה על עדכוני מדיניות, כחלק מהיום הלאומי למניעת והעלאת המודעות לבריונות בארה"ב • על פי הודעת פייסבוק, עדכוני המדיניות כוללים החמרה באכיפה נגד מקרים של הטרדות המוניות שמכוונות כלפי אנשים בסיכון מוגבר לפגיעה בעולם האמית

מייסד ומנכ''ל פייסבוק מארק צוקרברג / צילום: Reuters, Latin America News Agency
מייסד ומנכ''ל פייסבוק מארק צוקרברג / צילום: Reuters, Latin America News Agency

ענקית הטכנולוגיה פייסבוק הכריזה על עדכוני מדיניות כחלק מהיום הלאומי למניעת והעלאת המודעות לבריונות בארצות הברית. ברקע התחקירים והמסמכים הפנימיים שפורסמו על החברה, החברה מפרסמת את שורת העדכונים האלו כדי להציג תמונה אחרת. כפי שכתוב בהודעת החברה, "כחלק ממאמצי החברה לגרום לכל האנשים להרגיש בטוחים בפלטפורמות שלה".

על פי הודעת פייסבוק, עדכוני המדיניות כוללים החמרה באכיפה נגד מקרים של הטרדות המוניות שמכוונות כלפי אנשים בסיכון מוגבר לפגיעה בעולם האמיתי (כמו קורבנות אלימות ועוד), גם אם התוכן עצמו לא מפר את כללי המדיניות. בנוסף, עדכון נוסף עוסק בהגנה מוגברת על דמויות ציבוריות (כמו עיתונאים, פוליטיקאים ועוד) - "תוך שמירה על האיזון הנכון בין מניעת בריונות והטרדה ברשת לבין שמירה על חופש הביטוי".

פייסבוק מחדדת כי "כללי המדיניות של החברה מבדילים בין אישי ציבור לאנשים פרטיים כדי לאפשר חופש ביטוי ושיח ציבורי לגיטימי סביב אלה שנמצאים בלב השיח הציבורי".

לשם כך, פייסבוק מודיעה על עוד תכנים שיוסרו סביב דמויות ציבוריות, כמו: תכנים מיניים חמורים, פרופילים, דפים, קבוצות או אירועים המוקדשים למיניות הדמות הציבורית, תמונות ואיורים פוגעניים מינית, התקפות על הדמות, תוך שימוש בתיאורים פיזיים שליליים אשר מתויגים, מאוזכרים או מתפרסמים בחשבון של איש הציבור וגם תכנים משפילים המתארים אנשים בתהליך גופני תפקודי.

יתרה מזאת, החברה "תסיר פרשנות מינית לא רצויה ותכנים חוזרים אשר מטרידים מינית. מכיוון שהתנהגות ׳בלתי-רצויה׳ יכול להתפרש באופן סובייקטיבי, החברה תסתמך על הקשר נוסף של האדם שחווה את ההתעללות כדי לפעול", כך לדברי החברה.

בנוסף, החברה תסיר רשתות של חשבונות, דפים וקבוצות המקושרים למדינה מסוימת, ומשתפים פעולה כדי להטריד אנשים או להשתיק קולות. למשל: ארגונים בחסות המדינה, המשתמשים בקבוצות פרטיות וסגורות כדי לתאם פרסומים המוניים בפרופילים של מתנגדים.

על הפוסט בבלוג החברה חתומה אנטיגונה דייויס, האחראית על הבטיחות בפייסבוק, זו שעלתה לפני כשבועיים להעיד מול הסנאט בהקשר של מסמכי אינסטגרם שנחשפו בעקבות המהלך של פרנסיס האוגן, עובדת לשעבר של פייסבוק שהדליפה את המסמכים לוול סטריט ג'ורנל ולקונגרס האמריקאי.

בבלוג, דייויס כותבת "כי חשוב שכל האנשים באפליקציות של החברה ירגישו בטוחים ליצור קשר עם הקהילות שלהם. פייסבוק ואינסטגרם אינן מתירות בריונות והטרדות בפלטפורמה שלהן; אך כשזה קורה - החברה פועלת, ומסירה תוכן המפר את המדיניות שלה, ואף משביתה את חשבונותיהם של אנשים המפרים את החוקים שוב ושוב. מדיניות זו נבחנת באופן קבוע על ידי מומחי בטיחות, תוך ביצוע שינויים במקרה הצורך", כך דייויס.