"בקיץ שעבר היה לי פוטנציאל גבוה להמשיך ולצמוח, אבל המדינה לא נתנה לי לממש אותו"

חן חמרני • בת 31 מתל אביב • בעלים של פליפר – בית ספר לשחייה • "זמן קצר לפני פרוץ הקורונה החלטתי להתחיל לפעול כל השנה, ולא רק בקיץ" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז 

חן חמרני, בעלים של פליפר - בית ספר לשחייה / צילום: אורן דאי
חן חמרני, בעלים של פליפר - בית ספר לשחייה / צילום: אורן דאי

"את בית הספר לשחייה "פליפר" פתחה חן חמרני, כהמשך ישיר לתחביב שנולד בילדותה והפך לרציני בנעוריה. "התחלתי להתאמן בכדור מים בגיל 7. גדלתי בראש העין ולמשפחה שלי היה מנוי לקאנטרי בגבעת השלושה, וכמו הרבה ילדים הצטרפתי לחוג שחייה. לאחר כמה זמן המאמנת שלי, דניאלה מנור, שחיינית עבר בעצמה שלימדה אותי כל מה שאני יודעת, אמרה לי - 'את באה איתי לכדור מים'. וזהו. מאז התאמנתי, התקדמתי לקבוצות הבוגרות, לנבחרת ישראל ולתחרויות בחו"ל, ובמקביל העברתי שיעורי שחייה. כשחזרתי מהטיול הגדול לדרום אמריקה, הוצע לי לפתוח בית ספר לשחייה במושב חגור. פתחתי, העסק גדל, וכשעברתי לגור בתל אביב, קיבלתי הצעה לפתוח סניף גם בעיר. בשנת 2016 הפעלתי בעצמי את שני הסניפים, וכשהבנתי שיש לי עסק שכבר צריך שם משלו, קראתי לו 'פליפר'. בהמשך גם גייסתי עוד מדריכות ומדריכים'".

מעניין. את צעירה ובטח שלא זוכרת ששודרה בארץ בשנות ה-70 סדרה על דולפין בשם פליפר. איך הגעת לשם הזה?
"את כל העניינים המשרדיים עשיתי בהתחלה בקפה שכונתי קטן מתחת לבית שלי בתל אביב. משם רשמתי את הילדים, והסדרתי את כל ענייני הגבייה. פעם אחת אמרתי לבעלים: 'אמנון, אני חייבת שם לעסק'. הוא סיפר לי על הסדרה פליפר. הוא זה שנתן את השם, ודולפין זה הלוגו של העסק".

איך תפסה אותך הקורונה?
"בהכנות לקיץ ולפתיחת העונה. כמובן שבהתחלה הכול נסגר ולא היה ברור מה יהיה. ב-1 ביוני 2020 פתחנו מחדש, ואנשים כל כך חיכו לזה. זמן קצר לפני הקורונה החלטתי להתחיל לפעול כל השנה, ולא רק בקיץ, כלומר להדריך גם בחודשי החורף בבריכות מקורות, ולהפעיל גם אימוני מבוגרים וגם שיעורים לילדים בעלי מוגבלויות, שהשהייה במים תורמת להם. כשהכול נסגר, כבר לא יכולתי לממש את התוכניות האלו".

קיבלת מהמדינה את המענקים?
"קיבלתי, אבל על חודשי החורף שהושבתו לא היה לי שום פיצוי, כיוון ששנה קודם עוד לא הייתה לי כזו פעילות".

חמרני מדגישה, כי גם הקיץ הנוכחי לא היה קל, בעיקר בשל מגבלות התו הירוק ששבו באוגוסט. "פה הייתה פגיעה מאוד רצינית. קייטנות השחייה בוטלו, והשיעורים הפסיקו. רק המבוגרים המשיכו להתאמן. זה היה כל כך חבל - זמן קצר קודם, ראיתי שזה חודש עם ביקוש גבוה במיוחד, כי משפחות פחות טסו לחו"ל, ובכלל, כולם, מבוגרים וילדים, מאוד רצו להתאמן בבריכות. אבל אז ביקשו בדיקות לילדים, והייתה המון אי ודאות. בעסק כזה, סוף הקיץ מעיד הרבה על המשך השנה, כי להחזיר באוקטובר את מי שכבר הפסיק בקיץ, זה לא פשוט. לפחות עכשיו כבר שחררו גם את הבריכות המקורות. מצד אחד היה לי פוטנציאל מאוד גבוה לצמוח, מצד שני, המדינה לא נתנה לי לממש את כולו".

תמיד ידעת שאת רוצה להיות עצמאית?
"לא. אבל אחרי שפתחתי את פליפר הבנתי שזו לחלוטין הדרך שלי".

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל i-can-help@globes.co.il