הסטארט-אפ השאפתני של שלמה קרמר מזנק לשווי 2.5 מיליארד דולר

קייטו נטוורקס, שמתחרה במקביל מול ספקי תקשורת וענקיות סייבר, גייסה 200 מיליון דולר בשווי גבוה פי 2.5 מאשר לפני שנה • למרות זאת, קרמר, ממייסדי צ'ק פוינט ואימפרבה, מזהיר: "יש בועה רצינית מאוד. שווי גבוה ולא ריאלי לא טוב לחברה"

שלמה קרמר / צילום: איל יצהר
שלמה קרמר / צילום: איל יצהר

הסטארט-אפ קייטו נטוורקס (Cato Networks) הודיע היום (ג') על גיוס 200 מיליון דולר לפי שווי שוק של 2.5 מיליארד דולר. מדובר בקפיצה של פי 2.5 משווי של כמיליארד דולר לפיו גייסה קייטו לפני שנה, בנובמבר 2020. מאז הקמתה גייסה קייטו בסך הכל 530 מיליון דולר, כשהסיבוב הנוכחי ילך כולו לחברה, ללא מכירת החזקות על ידי בעלי מניות קיימים (סקנדרי).

מאחורי קייטו עומד אחד היזמים הבולטים בעולם הסייבר הישראלי: שלמה קרמר, ממייסדי צ'ק פוינט ומייסד אימפרבה, שמכהן כמנכ"ל קייטו. קרמר הקים את קייטו יחד עם גור שץ, נשיא וסמנכ"ל תפעול בקייטו ולשעבר בכיר באימפרבה ומייסד אינקפסולה שנרכשה על ידה. קרמר הוא גם משקיע בחברה ורשום כאחד המשתתפים בסיבוב הנוכחי לצד קרנות כמו גריילוק, Coatue ולייטספיד, שהובילה אותו. כל המשתתפים הם משקיעים קיימים של קייטו כך שמדובר למעשה בסיבוב פנימי.

תחרות מול ורייזון ופאלו אלטו

קייטו מגדירה עצמה כספקית ה-SASE (סאסי - שירות גישה מאובטחת לרשת) הראשונה בעולם. הסאסי מייצגת גישה חדשה לאבטחת ארגונים שמותאמת לצרכים החדשים של חברות בזמן שרוב העבודה מתבצעת מול אפלקציות בענן ורבים מהעובדים מועסקים מרחוק, במקום מהמשרדים.

הפתרונות הקיימים לאבטחה, כמו לדוגמה מוצרי פיירוול (חומת אש) שמפתחות החברות צ'ק פוינט ופאלו אלטו נטוורקס, מתבססים על הגנה על הרשת הארגונית דרך מכשירים פיזים כמו נתבים שיושבים פיזית במשרדי הארגון או בחוות השרתים שלו. לעומת זאת, פתרון סאסי מבוסס על אבטחה של כל אתרי הארגון והמשתמשים דרך שירות בענן.

קייטו היא למעשה שילוב בין חברת תקשורת לחברת סייבר. מהצד התקשורתי, קייטו עוזרת לארגונים להעביר מידע בין האתרים השונים שלהם ובין הארגון למשתמשים מרוחקים ולמשאבי הענן שלו. זה קורה בין השאר באמצעות רשת של 65 נקודות גישה שקייטו פרסה ברחבי העולם (PoPs). בכך מחליפה קייטו עבור ארגונים את השימוש בקווי תקשורת ייעודיים יקרים בין אתרים מרוחקים. במקביל, בצד הסייבר, קייטו מספקת סינון ואבטחה של התעבורה באותה הרשת כשירות ענן.

לאור השילוב הזה, לקייטו יש שני סוגים של מתחרים: המתחרים הראשונים הם ספקי תקשורת כדוגמת ורייזון ו-T&AT, שמספקים לחברות את קווי התקשורת הפרטיים ומנהלים את אלו. מהצד השני, נמצאות חברות סייבר כדוגמת פאלו אלטו, צ'ק פוינט, פורטינט, זיסקיילר ו-Netskope, שנכנסו לתחום הסאסי לאחר שחברת המחקר גרטנר הגדירה אותו כקטגוריית סייבר חדשה ב-2019 ואחרי שהבינו שהטכנולוגיה החדשה עלולה לפגוע בהכנסות מוצרי האבטחה המסורתיים שלהם. גם ענקיות כמו VMware וסיסקו פועלות כיום בתחום.

לפי תחזית שפורסמה באוגוסט האחרון על ידי חברת המחקר MarketsandMarkets, שוק הסאסי יצמח בקצב שנתי ממוצע של 26% בחמש השנים הבאות ויגלגל 4.1 מיליארד דולר ב-2026.

"חברות הסייבר נכנסו לתחום על ידי רכישת סטארט-אפים והדבקה של המוצרים שלהם יחד כדי ליצור פתרון סאסי, אבל הפתרונות האלה לא מגובשים ודי מאולתרים ביחס למה שאנחנו בונים כבר שש שנים", אומר קרמר לגלובס. "השנים הבאות יהיו מעניינות כי חברות הסייבר הוותיקות יכולות לאבד נתח שוק בתחומים מסורתיים כמו פיירוול ויש כאן פוטנציאל לבנות חברות גדולות".

קייטו מעסיקה כ-400 עובדים, מתוכם 240 בישראל. החברה מדווחת על מעל 1,000 לקוחות בהשוואה ל-650 בגיוס הקודם לפני שנה. "עשרות מהלקוחות שלנו מכניסים כל אחד מעל 250 אלף דולר במונחי ARR (הכנסות שנתיות חוזרות) ומספר גדל מכניס מעל מיליון דולר בשנה", אומר קרמר.

"מקסום השווי אינו הפרמטר היחיד"

השווי של קייטו קפץ כאמור פי 2.5 בשנה, מה שהיה נחשב עד לא מזמן לזינוק מרשים מאוד. אולם בשוק הטכנולוגיה המשוגע של 2021, מדובר בקפיצה קלה כמעט, בהשוואה לסטארט-אפים אחרים שזינקו פי שלושה וארבעה בשווי תוך חודשים ספורים. קרמר חושב שזינוקים חדים בשווי אינם בהכרח דבר טוב.

"יש בועה רצינית מאוד וכל מי שלוקח כסף צריך לחשוב שהשווי שהוא קיבל היום יפגוש אותו בסיבוב הבא. אז אולי כבר לא תהיה אותה בועה", אומר קרמר. "מקסום השווי הוא לא הפרמטר היחידי בגיוס כסף, צריך לגייס כסף בצורה ריאלית וכלכלית שתדאג למשקיעים שלך וגם לך כיזם כשתצא לגייס שוב. שווי גבוה ולא ריאלי לא טוב לחברה. אנחנו הכפלנו את מספר הלקוחות וההכנסות ולכן יש הצדקה לקפיצה שלנו בשווי".