תחרות האפ"י: מקאן מוביל בפער עצום עם 37 מועמדויות

המשרד עם מספר המועמדויות השני הוא אדלר-חומסקי עם 11 מועמדויות בלבד • הפער בכמות המועמדויות מעיד ככל הנראה על "הצפה" של התחרות בעבודות, מתוך הנחה שלטובת מקאן ישחק חוק המספרים הגדולים • במקום השלישי ממוקם משרד הפרסום ראובני-פרידן עם 6 מועמדויות

נדב פרסמן, מנכ''ל מקאן תל אביב היוצא / צילום: תמר מצפי
נדב פרסמן, מנכ''ל מקאן תל אביב היוצא / צילום: תמר מצפי

משרד הפרסום מקאן תל אביב "השתלט" על תחרות האפ"י (תחרות הפרסום האפקטיבי) - כך עולה מרשימת העולים לשלב הגמר של התחרות. למקאן 37 מועמדויות - פער דרמטי לעומת מספר המועמדויות של המשרד הבא אחריו: אדלר-חומסקי עם 11 מועמדויות.

נראה כי במקאן "סימנו" השנה את התחרויות כיעד שיש לנצח בו באופן מוחץ ובכל מחיר. אמנם מקאן הוא משרד הפרסום הגדול בישראל, אך היקפיו אינם גדולים פי שלוש לעומת המשרד הבא אחריו מבחינת גודל והיקף - אדלר-חומסקי, ולכן יותר סביר שהפער בכמות המועמדויות מעיד על "הצפה" של התחרות בעבודות, מתוך הנחה שלטובת המשרד ישחק חוק המספרים הגדולים.

פרט לאדלר-חומסקי, רוב המשרדים האחרים רושמים נוכחות דלה מבחינת עבודות העולות לשלב הגמר: במקום השלישי ממוקם משרד הפרסום ראובני-פרידן עם 6 מועמדויות. משרד הפרסום מנצ' שאיננו נמנה על עשרת הגדולים עומד בסיטואציה הפוכה לזאת של מקאן: למשרד 4 מועמדויות - יותר מועמדויות ממשרדים גדולים ממנו באופן משמעותי כדוגמת גיתם שמועמד עם 3 עבודות או גליקמן-שמיר-סמסונוב ו-LEAD שמיוצגים בשלב זה עם 2 עבודות לכל משרד. באומן-בר-ריבנאי, יהושע TBWA בורודה-קפלן ו-new מיוצגים בשלב זה עם עבודה אחת לכל משרד.

נציין כי בתחרות השנה יש ייצוג גם לחברות תוכן כמו בלינק, פרה כחולה וטינק שהגישו מועמדויות עם חלק מהמשרדים הגדולים. לבלינק ולפרה כחולה 2 מועמדויות לכל משרד ולטינק עבודה אחת.

בקטגוריית הפרימיום המודדת הצלחה לאורך חמש שנים מועמדות 10 עבודות: 2 עבודות של מקאן לתנובה,2 עבודות של אדלר-חומסקי לשופרסל ולדלתא, עבודה של LEAD לאלטשולר שחם, עבודה של יהושע TBWA למכבי שרותי בריאות, עבודה של new לרולדין, עבודה של מנצ' לצ'מפיון מוטורס, ועבודה של ראובני-פרידן למזרחי טפחות.

תחרות האפ"י היא תחרות בינלאומית, הבוחנת מהלכי שיווק אפקטיביים. במסגרת התחרות מתמודדים מפרסמים ומשרדי פרסום ב-21 קטגוריות שונות ביניהן: מוצרי מזון, משקאות, תקשורת ומדיה, פיננסים, קמעונאות, רכב ותחבורה, Media Innovation, חברות ומוצרים דיגיטליים ועוד, לצד קטגוריית הפלטינום - אשר בוחנת הישגים שיווקיים ארוכי טווח שנמדדים לאורך זמן (מהלכים המתמשכים בין 3 ל-5 שנים).

השנה הכריזה הנהלת התחרות על שתי קטגוריות חדשות: מהלכי שיווק B2B - אליה יכולים לגשת ארגונים המשווקים ללקוחות עסקיים, עם כל מוצר או שירות, ושיווק בעידן משבר - המתייחסת למהלכי שיווק אפקטיביים שנוצרו בשל משבר או שינוי משמעותי במשק ושיפרו את הקשר של הלקוח עם המותג.

בנוסף התאפשר השנה להגיש מועמדות למהלכים שהתקיימו לאורך שנתיים (כלומר 2019 ו-2020) ולאור משבר הקורונה העולמי.