פיתוח של "תומר" וסא"ל שנפצע בצה"ל יאפשר לנכים הליכה על חוף הים

החברה הביטחונית מפתחת יחד עם סא"ל במיל. יריב לב ארי, שנפצע באורח אנוש במהלך שירות בצה"ל, רגלית מתאמת לקביים המאפשרת לנכים הליכה על חוף הים • הפיתוח מאפשר בין השאר ללב ארי, שהשתתף בתחרויות מרתון, תריאטלון ואיש הברזל, לממש אורח חיים רגיל ככל שניתן

עובדי חברת תומר וסא''ל במיל. יריב לב ארי / צילום: חברת תומר
עובדי חברת תומר וסא''ל במיל. יריב לב ארי / צילום: חברת תומר

החברה הביטחונית הממשלתית "תומר" מפתחת יחד עם סא"ל במיל. יריב לב ארי, שנפצע באורח אנוש במהלך שירות בצה"ל, רגלית מתאמת לקביים המאפשרת לנכים הליכה על חוף הים. הפיתוח מתבצע במסגרת פרויקט Makers for Heroes בשיתוף פעולה עם עמותת Restart המסייעת לפצועי צה"ל לחזור לשגרת חיים באמצעות מערכות מתקדמות וטכנולוגיות יחודיות.

צוות המהנדסים של תומר - העוסקת בתחום ההנעה הרקטית - פיתחו את הרגלית המאפשרת הליכה עם קביים ופרוטזות על החוף. המתאם מורכב על תחתית הקביים, והוא נראה כצלחת רחבה המונעת שקיעה בחול.

הרגלית שמאפשרת הליכה עם קביים ופרוטזות על החוף / צילום: חברת תומר
 הרגלית שמאפשרת הליכה עם קביים ופרוטזות על החוף / צילום: חברת תומר

הפיתוח מאפשר בין השאר ללב ארי, שהשתתף בתחרויות מרתון, תריאטלון ואיש הברזל, לממש אורח חיים רגיל ככל שניתן. לב ארי מתגורר במודיעין, אב ל-4 ילדים, שירת בצה"ל במשך 27 שנים, מתנייד כיום לאחר הפציעה וההחלמה בכיסא גלגלים, פרוטזה וקביים.

יריב לב ארי מציין כי הוא מקווה שהצלחת הפיתוח תסייע לפצועי צה"ל רבים לממש אורח חיים רגיל ככל שניתן, תוך התגברות על מכשולים דוגמת החול בים ומכשולים אחרים.

תומר היא חברה ביטחונית המפתחת את מנועי טיל החץ, לווין האופק ומנועים לרקטות וביניהן רקטת האקסטרא, רומח, רמפייג, כידון קסום ואחרות. קובי שפלר, סמנכ"ל הנדסה בתומר, מסר: "תומר כחברה ביטחונית מעורבת בקהילה, גאה להעמיד את כל הידע והניסיון שנצבר בחברה בפיתוח מנועי החץ והאופק, לטובת סיוע והקלה לפצועי צה"ל בשגרה היומית. כחברה ביטחונית העוסקת בטכנולוגיה מתקדמת ומהווה מוקד ידע של מדינת ישראל, אנו שמחים על הזכות שיש לנו להקל על פצוע צה"ל בחיי השגרה".

ניב עפרון, מנכ"ל עמותת ריסטארט: "ריסטארט הציבה בפניה מטרה להחזיר את פצועי צה"ל למסלול החיים. במשך השנים יצרנו תלכיד ייחודי העונה על הצרכים ומעניק כלים מותאמים לפצועי צה"ל. החיבור לתומר מאפשר לקחת אתגרים שנראים בלתי אפשריים ולייצר מהם מענה טכנולוגי".