הטיפ היומי | שאלות ותשובות

חמישה דברים שכדאי לדעת על תיאום מס

המדינה גובה ביתר כמיליארד שקל מהאזרחים, כך שכדאי לכם לבדוק האם אתם זכאים להחזר מס • רשות המסים אף השיקה מערכת מקוונת לתיאומי מס, כך שניתן לבצע את כל ההליך מהבית, ובמקרים מסוימים גם תקבלו תשובה מיידית

ניתן לעשות תיאומי מס ללא הגבלה במהלך השנה / צילום: איל יצהר
ניתן לעשות תיאומי מס ללא הגבלה במהלך השנה / צילום: איל יצהר

מעוניינים לקבל החזרי מס? כך תדעו אם אתם זכאים להם, ואיך בכלל לקבל אותם.

מי צריך?

כל מי שמעוניין לקבל הטבת מס שהוא לא נהנה ממנה, במהלך השנה, ולא להמתין לסוף השנה ולבקש החזר. בין היתר, מי שמעוניין לנצל נקודות זיכוי עבור ילדים (ילדת במהלך השנה), משפחות חד הוריות, מעבר לישוב בו ניתנות הקלות מס, סיום לימודים וכו'. בנוסף, מי שמקבל שכר ממספר מעסיקים נדרש לתיאום מס, אחרת המעסיק השני נדרש לנכות לו את סכום המס המקסימלי.

מתי עושים?

ניתן לעשות תיאומי מס ללא הגבלה במהלך השנה, כך שאם מגיעה לכם הקלה, ולאחר מספר חודשים מגיעה לכם הקלה נוספת, תוכלו לבצע את התיאום במהלך אותה שנה.

איך עושים?

רשות המסים השיקה מערכת מקוונת לתיאומי מס, כך שניתן לבצע את כל ההליך באופן מקוון. שימו לב: השירות ניתן באתר הרשות שהסיומת שלו היא GOV.IL והוא איננו כרוך בעלות.

האם אקבל תשובה באופן מיידי?

ישנם תיאומים בהם התשובה תינתן באופן מיידי על ידי המערכת, ובחלק מהמקרים, תתבקשו לצרף אסמכתאות שונות, והתשובה תינתן, כך על פי רשות המסים, תוך חמישה ימי עסקים.

ואם לא עשיתי תיאום מס?

אם הסתיימה שנת המס ולא ביצעתם תיאום, אתם יכולים להגיש בקשה להחזר מס. המדינה גובה ביתר כמיליארד שקל מהאזרחים, כך שכדאי לבדוק האם אתם זכאים להחזר. אם אתם יודעים שאתם זכאים להחזר, לאחר תום שנת המס רשות מסים מפרסמת מועדים ל"לשכות פתוחות", בהם ניתן להגיע ולקבל סיוע בהגשת בקשת ההחזר.