פייסבוק פרסמה דוחות מעורבים; המניה עולה במסחר המאוחר

מספר המשתמשים הפעילים היומי ברשת החברתית הגיע בספטמבר לכ-1.93 מיליארד, עלייה של 6% לעומת ספטמבר 2020 • הכנסות החברה הסתכמו ב-29.01 מיליארד דולר ברבעון, מעט נמוך מהצפי

מארק צוקרברג, מייסד ומנכ''ל פייסבוק / צילום: Shutterstock
מארק צוקרברג, מייסד ומנכ''ל פייסבוק / צילום: Shutterstock

ענקית האינטרנט, מדיה ורשתות חברתות, חברת פייסבוק, דיווחה על רווח של 3.22 דולר למניה ברבעון האחרון, השלישי של 2021. הכנסות החברה הסתכמו ב-29.01 מיליארד דולר.

האנליסטים המסקרים את החברה העריכו בממוצע כי פייסבוק תציג הכנסות של כ-29.6 מיליארד דולר ורווח של 3.19 דולר למניה ברבעון זה. לרבעון הנוכחי הצפי הוא להכנסות של 34.9 מיליארד דולר ורווח של 4.07 דולר למניה. 

פייסבוק נסחרת כיום בשווי של 925 מיליארד דולר, לאחר עלייה של 23% במניה מתחיל השנה. מניית פייסבוק רושמת עלייה של 2% במסחר המאוחר, לאחר עלייה של 1.3% בתום המסחר היום.

מספר המשתמשים הפעילים היומי ברשת החברתית הגיע בספטמבר לכ-1.93 מיליארד, עלייה של 6% לעומת ספטמבר 2020. גם מספר המשתמשים הפעילים החודשי באתרי פייסבוק גדל ב-6% והגיע לכ-2.91 מיליארד גולשים. 

בפייסבוק צופים הכנסות של 31.5-34 מיליארד דולר ברבעון הנוכחי. 

ענקית האינטרנט פייסבוק מתמודדת בימים אלה עם סערות שמטלטלות לה את הספינה. בחודשים האחרונים פייסבוק מתמודדת עם הדלפת מסמכים פנימיים הכוללים מחקרים שלה על הבעיות שיש לה בזירה: הפגיעה  של אינסטגרם בבריאות הנפש של הצעירים, התעלמות מעבירות כמו סחר בבני אדם ובמין ועוד. המסמכים האלה משפיעים על החברה במישורים רבים, עד כדי שבסנאט האמריקאי זימנו את המדליפה, פרנסיס האוגן, עובדת לשעבר של פייסבוק, וגם נציגים רשמיים של החברה לדיונים בנושאים שונים.

לא רק המסמכים, אלא גם פייסבוק רשמה בחודש האחרון תקלת ענק - למשך כ-7 שעות הזירות והשירותים שלה לא היו זמינים לאף אחד ברחבי העולם. במהלך 7 השעות האלה פייסבוק נאלצה לייצר מחדש את החיבור לשרתים - מה שהוביל לכך שעובדי החברה לא הצליחו להיכנס למשרדים או לחדרים בתוך המשרדים. התקלה הזו בעיקר הזכירה למשתמשים עד כמה הם סומכים על השירותים של פייסבוק, שבתוכם גם וואטסאפ ואינסטגרם.

שינוי נוסף שפייסבוק צריכה להיות קשובה אליו וכנראה מדיר שינה מעיניה, הוא שינוי בגרסת מערכת ההפעלה של אפל. בזמנו אפל הכניסה שינוי שקיפות ל-iOS 14.5 - וביקשה ממשתמשים לאשר מחדש את זה שאפליקציות יעקבו אחרי השימושים שלהם מחוץ לאפליקציה. שינוי זה הוביל לכך שמשתמשים רבים ביטלו את האפשרות, מה שפגע ביכולות של פייסבוק לאסוף עוד מידע אחר המשתמשים - אך בצורה יותר נקודתית: פגיעה אנושה ביכולות הפרסום וטרגוט המודעות של החברה.