שקד הכריזה על מע'אר כ"עיר הדרוזית הראשונה בישראל"

היישוב מע'אר שנמצא ליד כרמיאל מונה כיום כ-24,000 תושבים, ועפ"י התוכניות ימנה בשנים הקרובות כ-30,000 תושבים • פריד ג'אנם, ראש הרשות המקומית במע'אר: "ננצל את ההכרזה כדי לייצר הזדמנויות להתפתח בכל ההיבטים"

איילת שקד / צילום: ליאור מזרחי
איילת שקד / צילום: ליאור מזרחי

שרת הפנים, איילת שקד הודיעה היום (ג׳) על החלטתה לשנות את המעמד המוניציפלי של המועצה המקומית מע'אר שבגליל ולהפוך אותה לעיר, בכך, מעא׳ר תהפוך לעיר הדרוזית הראשונה בישראל.

החלטת שרת הפנים התקבלה במהלך פגישה עם ראשי רשויות דרוזיות וצ׳רקסיות בכפר סאג׳ור הסמוך: "אני שמחה ונרגשת להכריז על העיר הדרוזית הראשונה בישראל" הודיעה שקד, והוסיפה ש"כל רשות שתוכיח את עצמה בפיתוח, בייעול תהליכים ארגוניים, בצמיחה כלכלית ובהגדלת ההכנסות העצמיות, תקבל סיוע בגדילה וביצירת יכולות חדשות - מע'אר הוכיחה את עצמה והיא ראויה להתקדם ולהיות עיר חשובה בישראל".

היישוב מע'אר שנמצא ליד כרמיאל מונה כיום כ-24,000 תושבים, ועל פי התוכניות המאושרות ימנה בשנים הקרובות כ-30,000 תושבים. כפי שעלה בהמלצות הוועדה הגאוגרפית גליל מערבי, הרשות המקומית מע'אר קידמה והטמיעה מספר תהליכים תכנוניים, כלכליים, ופנים ארגוניים שאפשרו לה לעמוד בדרישות משרד הפנים לשינוי מעמדה המוניציפאלי ממועצה מקומית לעיר.

פריד ג'אנם, ראש הרשות המקומית במע'אר מסר בתגובה: "אנחנו מודים לשרת הפנים על ההחלטה לאשר את המלצות הוועדה הגיאוגרפית גליל מערבי ומנכ"ל המשרד, כמובן שהתהליך נולד בעקבות המלצות מקצועיות שנרקמו במהלך השנתיים האחרונות. אנחנו מודים גם לכל שעזר לזרז את התהליך - ננצל את ההכרזה כדי לייצר הזדמנויות להתפתח בכל ההיבטים".

מוקדם אתמול, החליטה הוועדה לקידום מתחמים מועדפים לדיור להפקיד תוכנית להקמת שכונת מגורים חדשה בכפר ג'וליס, גם הוא כפר דרוזי בגליל המערבי. על פי התוכנית: ג'וליס תזכה לתוספת של 547 יחידות דיור, מבני ציבור, שטחים פתוחים והקמת טיילת לאורך נחל יצהר שבגליל המערבי.