נפתלי בנט | בלעדי

הפלונטר של בנט: תקציב של מאות מיליוני שקלים ממתין למינוי שר

משרד ההתיישבות אינו מתפקד; הסיבה: רה"מ, שמחוייב למנות למשרד את חגית משה מהבית היהודי, הבטיח את המשרד מאוחר יותר לניר אורבך ממפלגתו

ראש הממשלה נפתלי בנט / צילום: יואב דודקביץ, פול ידיעות אחרונות
ראש הממשלה נפתלי בנט / צילום: יואב דודקביץ, פול ידיעות אחרונות

השבוע הגיש שר ההתיישבות לשעבר צחי הנגבי שאילתא לראש הממשלה נפתלי בנט - מדוע לא מונה שר למשרד אותו עזב. בתקציב הקרוב נהנה משרד ההתיישבות מ-138 מיליון שקל לטובת חמישה תחומי פעילות: התיישבות בנגב, גליל ויו"ש; מכינות; שירות לאומי; פרויקט ההתיישבות הצעירה ביהודה ושומרון, ושמירה על שטחי C. בין היתר אמור המשרד לבחון את אסון נחל צפית.

מאז הקמת הממשלה מחזיק בנט בתיק, אך לא פועל במשרד ולא מינה מנכ"ל שיופקד על פעילותו. העובדים הבודדים שמועסקים בו דואגים להחזיק את המשרד בחיים, ולא מעבר.
מבירור קצר עולה שהסיבה לכך היא שבנט מצוי בפלונטר פוליטי מתמשך. הוא מחוייב למנות למשרד את יו"ר הבית היהודי חגית משה או מי מטעמה, אך הבטיח את המשרד לניר אורבך ממפלגתו בימים שבהם הצטרפותו לממשלה הייתה מוטלת בספק.

אנשי בנט הבהירו למשה שלא יאפשרו מינוי של איש מטעמה, בניגוד להסכמים ביניהם ודוחקים בה להסכים למינוי של אורבך (למרות שניצחה אותו רק לפני מספר חודשים בפריימריז לראשות המפלגה).

בינתיים המשרד נותר ריק ונעדר כל צביון של פעילות, כשבנט לא יכול לממש את התחייבותו הפוליטית הכפולה: לא לאורבך ולא למשה.

בין משה לבנט נחתם הסכם ערב הריצה המשותפת של המפלגות בבחירות האחרונות, במסגרתו התחייב בנט למנות את משה או מי מטעמה לשרה בממשלה שבה יישב. מאז החליטה משה שלא להיכנס לממשלה’ אולם כל מועמד אחר שהציעה נדחה על ידי אנשיו של בנט ששומרים את המשרד לאורבך כאמור.

משה אמרה לגלובס, כי היא לא מתכוונת לוותר על התפקיד - בהתאם להתחייבות של ימינה כלפיה. היא גם סרבה להצעות מטעמו של בנט למנות מנכ"ל במשרד עליו ימונה אורבך. פיתרון לפלונטר הזה יאפשר לבנט לצבור הון פוליטי בהתיישבות, אך עשוי במקביל לפתוח יריבות מרה מול שותפות השמאל בממשלה.