למעט בפגישות ולא להתמכר לשחמט: ההמלצות של מנכ"ל ליים ישראל

איזו עיר היא המודל שלו לתכנון, מה הספר שהוא תמיד חוזר אליו - בגלל אמא שלו, ואיזו אפליקציה עוזרת לו גם לברוח וגם לקבל החלטות • ההמלצות של יניב גודר, מנכ"ל ליים ישראל

יניב גודר, מנכ''ל ליים אזור דרום אירופה / צילום: סוף כהן
יניב גודר, מנכ''ל ליים אזור דרום אירופה / צילום: סוף כהן

יניב גודר, נשוי + 1, גר בתל אביב. מכהן כמנכ"ל חברת הקורקינטים השיתופיים ליים ישראל ודרום אירופה. לפני כן שימש כמנכ"ל Uber בסינגפור. בוגר בית הספר לעסקים INSEAD בצרפת, מייעץ לסטארט-אפים. בעבר גר באי ללא חשמל בקאריביים במשך שנה

1. ספר

"והיום איננו כלה", צ'ינגיז אייטמטוב
קיבלתי את הספר מאמי ואני חוזר אליו הרבה. לכאורה הדמויות בו - תושבי מסילת הרכבת בכפר קטן בערבה הקזחית - לא יכולות להיות יותר זרות לסביבה שלנו, אך הוא מצליח להציג בצורה טהורה ביותר את נפש האדם, ומראה כי למרות המקומות השונים שאנחנו באים מהם והשלטונות השונים שאנחנו חיים תחתם, יש הרבה דמיון בינינו.

2. אפליקציה

Chess.com
עוד לפני גמביט המלכה, משחק שחמט בסוף היום הוא דרך מעולה לצאת להפוגה קלה ועל הדרך הזדמנות לפתח יכולת קבלת החלטות. זו ללא ספק האפליקציה שהורדתי (וגם הסרתי) הכי הרבה פעמים. אני אדם תחרותי מאוד וחייב לוודא שהיא לא שואבת ממני יותר מדי זמן.

3. ספורט

סאפ
התחביב האמיתי שלי הוא סנובורד, אבל למעט השנה שבה חייתי בבוסטון, זה תחביב שקצת קשה לשמר. סאפ מתאים כמעט לכל אחת ואחד והוא שילוב מדהים של אימון, הנאה מהטבע ופסק זמן מהחיים העמוסים.

4. עיר בעולם

קופנהגן
זו לא רק עיר כיפית ויפהפייה, אלא גם מודל לתכנון עירוני למופת. עם מערך שבילי האופניים המתקדם בעולם והעובדה שחלק גדול ממנה סגור לחלוטין לרכבים - קופנהגן מאפשרת הצצה לחיים אורבניים ללא רעש וזיהום אוויר ומיישמת מודלים עכשווים של שכונות "מיקרו־ערים". בהתאם היא גם מושכת אליה צעירים והופכת לאחד ממרכזי היזמות המובילים באירופה.

5. טיפ ניהולי

למעט בפגישות
פגישות מרובות משתתפים שאורכות שעה כברירת מחדל פוגעות ביעילות ויוצרות תרבות חסרת מטרה. אני מבקש מכלל הצוות שלי להמעיט ככל הניתן בפגישות ולקיים אותן לזמן קצר ועם המשתתפים החיוניים בלבד. באמצעות הכלל הזה אנחנו משיגים זמן רב יותר לעשייה, מצליחים להיות ממוקדים ומסיימים את הפגישה עם החלטות שמקדמות אותנו.