לראשונה זה ארבע שנים: תעריף המים צפוי לרדת

לראשונה מאז 2017, תעריפי המים למשקי הבית צפויים לרדת כבר בינואר הקרוב בשיעור של 1.76%, כך הודיעה רשות המים • המשמעות: קיטון ממוצע של כ-5 שקלים בחשבון תקופתי

גיורא שחם, מנהל רשות המים ויו''ר מועצת רשות המים / צילום: איל יצהר
גיורא שחם, מנהל רשות המים ויו''ר מועצת רשות המים / צילום: איל יצהר

מועצת רשות המים פתחה היום (ה') בהליך של שמיעת עמדות הציבור לגבי הצעה להורדת תעריפי המים לבית בכ-1.76% כבר בתחילת חודש ינואר 2022. הצפי הוא שהמהלך לא ייתקל בהתנגדות, וההפחתה תצא לפועל בתחילת 2022. המשמעות: קיטון ממוצע של כ-5 שקלים בחשבון תקופתי. 

זו ההפחתה הראשונה בתעריף מאז יולי 2017. בהודעת רשות המים נמסר כי הסיבות להפחתה הצפויה הן "גידול בהכנסה ממכירות מים, הצמדת התעריף לסל המדדים, הפרשים בהתחשבנות עם מקורות על שנים קודמות ועוד".

אחרי ההפחתה הצפויה, התעריף לכמות מוכרת (התעריף הנמוך) יעמוד מעתה על 7.506 שקל למ"ק (במקום 7.641 שקל למ"ק), ואילו התעריף לכל כמות נוספת (התעריף הגבוה) יעמוד על כ-13.475 שקל למ"ק (במקום 13.717 שקל).

על-פי החוק, תעריפי המים חייבים לשקף את עלותם האמיתית, והם מתעדכנים פעמיים בשנה: בתחילת ינואר ובתחילת יולי.

מנהל רשות המים ויו"ר מועצת רשות המים, גיורא שחם, שצפוי בקרוב לסיים את תפקידו, מסר כי "רשות המים תמשיך לחתור לייעול עבודתם של ספקי המים השונים (מקורות, תאגידים, איגודי ערים לביוב וכיו"ב) - פעולות אשר תכליתן צמצום העלויות הנדרשות לאספקת שירותי המים והביוב באופן יעיל, ובכך להמשיך לחתור לבקרה הדוקה וצמודה על התעריף ככל שניתן".

"על רקע שינויי האקלים העולמיים וגידול האוכלוסייה, משק המים בישראל בעיצומו של מהלך ארוך-טווח שמטרתו להבטיח אספקת מים סדירה לכל תושבי המדינה יחד עם שמירה ברת-קיימא על מקורות המים הטבעיים ואספקת מים לטבע. בנוסף, ישראל מובילה בעולם בתחום טיהור מי הקולחין שלה ובכך מספקת מים לחקלאות ושומרת על ערכי הטבע באזור אקלימי קשה זה.

"בזכות ניהול משק מים אחראי, תכנון ארוך-טווח ואכיפה של יישום החלטות רשות המים, תעריפי המים לינואר 2022 למגזר הביתי ירדו בשיעור של כ-1.76% ביחס לתעריפי יולי 2021".