עוד רבעון חזק לדלתא ישראל והמניה מזנקת: הרווח הנקי זינק בכ-40%

עלייה דו-ספרתית גם במחזור המכירות של חברת ההלבשה, שמנייתה הניבה תשואה של יותר מ-35% מאז ההנפקה השנה • המנכ"לית: "תולדה של עבודה של ארבע השנים האחרונות"

ענת בוגנר, מנכ''לית דלתא ישראל / צילום: שי פרנקו
ענת בוגנר, מנכ''לית דלתא ישראל / צילום: שי פרנקו

מניית דלתא מותגים ישראל  ממשיכה להפגין ביצועים מרשימים, בהתאם לדוחות כספיים חזקים שפרסמה החברה לרבעון השלישי: הכנסות של כ-210 מיליון שקל, המהוות צמיחה של 12% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, ורווח נקי רבעוני של 28 מיליון שקל - שיפור של כ-40%. בחודשים ינואר-ספטמבר עמדו הכנסות החברה על 606 מיליון שקל (שיפור של 24%), והרווח הנקי טיפס ב-88% לכ-88 מיליון שקל.

מאז הונפקה בתחילת מרץ השנה, גמעה מניית החברה יותר מ-35%, והיא משקפת לדלתא ישראל שווי שמתקרב ל-1.7 מיליארד שקל.

דלתא ישראל דיווחה כי תחלק דיבידנד של 11.4 מיליון שקל (נתח של 40% מהרווח הנקי לרבעון), והנהנית העיקרית ממנו היא החברה האם, דלתא גליל של אייזיק דבח, המחזיקה ב-80% ממניות דלתא ישראל. דלתא גליל עצמה מתכננת לרשום בזמן הקרוב את מניותיה למסחר בוול סטריט, על פי פרסומים זרים לפי שווי של 2 מיליארד דולר, הגבוה משווייה בת"א (כ-1.3 מיליארד דולר).

דלתא ישראל עוסקת בשיווק ובמכירה מוצרי הלבשה, בעיקר של המותגים דלתא ופיקס. המכירה נעשית באמצעות סניפי הרשת ובאמצעות אתרי האינטרנט שלה. הגידול במכירות, שעליו היא מדווחות ברבעון, הורגש בכל ערוצי המכירה, ושיעור הצמיחה במכירות בחנויות זהות עלה ב-7.3%.

 
  

המכירות המקוונות זינקו ל-16% מהמחזור

בדומה למגמה העולמית, שהזניקה את הקניות המקוונות בתקופת הקורונה, גם דלתא ישראל מדווחת על המשך העלייה בפעילות זו - בשלושת הרבעונים הראשונים של 2021 מכירות האינטרנט הגיעו ל-16% מהמחזור (כמעט 100 מיליון שקל) לעומת 12% בתשעת החודשים הראשונים של 2020. 

הרבעון השלישי של החברה מאופיין במבצעי סוף עונה ובריכוז של חגי תשרי, שצוינו בחודש ספטמבר. הרבעון הרביעי ישקף את המכירות של מבצעי נובמבר-דצמבר במסגרת ימי המכירה וההנחות בתקופת בלאק פרידיי וסוף השנה. 

את הרבעון השלישי מסכמת החברה עם תוצאות שיא לא רק במכירות וברווח הנקי. הרווח הגולמי צמח ב-16% להיקף של כ-129 מיליון שקל. את השיפור ברווח הגולמי מנמקים בדלתא בתמהיל מוצרים "המאופיינים בשיעור רווחיות גבוה יותר ובשל התחזקות שער החליפין הממוצע של השקל מול הדולר, אשר קוזז על ידי ההתייקרות בעלויות השילוח".

ענת בוגנר, מנכ"לית דלתא ישראל, ייחסה את תוצאות הרבעון ל"תולדה של עבודה של ארבע השנים האחרונות, אשר הביאה לניהול מוקפד של המלאי באופן שוטף תוך התמקצעות בתהליכי שרשרת האספקה וקיצור זמני האספקה, שימת דגש על תמהיל המוצרים, לצד מיקוד בבניית העתיד, הכולל השקעה בצמיחה אורגנית והרחבת מקורות ההכנסה והכניסה לתחומים חדשים".

המשך זיכיון דיסני והשקת מותג ספורט חדש

בתוך כך, החברה חתמה על המשך זיכיון המתיר לה לעשות שימוש במותגי דיסני, וזאת עד לסוף 2024. במקביל צפויה דלתא להשיק במהלך מחצית 2022 מותג ספורט חדש. המותג יתבסס על טכנולוגיות הייצור של דלתא גליל, המייצרת עבור מותגי ספורט מובילים, ובהם אדידס, אנדר ארמור ומותג בגדי היוגה לולו למון.

השקת מותג הספורט תכלול פתיחת מספר סניפים ייעודיים ואתר אינטרנט מכירתי, והמותג יפעל כתת-רשת, בדומה לפעילות של המותג פיקס. נוסף על כך צפויה דלתא לפתוח חנויות של מותג ההלבשה התחתונה ויקטוריה'ס סיקרט במסגרת שיתוף פעולה להפצת בלעדית של מוצרי המותג ומותג מוצרי הטיפוח Bath & Body Works. פעילות זו מתוכננת לסוף 2022 באמצעות שותף אירופי המחזיק בזיכיון ההפצה באירופה.

את ההנפקה הראשונה שלה בבורסה בתל אביב השלימה דלתא מותגים במרץ 2021 לפי שווי של כ-1.3 מיליארד שקל. החברה הנפיקה 20% ממניותיה שבאמצעותם גייסה 262.5 מיליון שקל. 

לצד הצמיחה במכירות המקוונות ממשיכה דלתא ישראל להגדיל את פריסת החנויות הפיזיות שלה: החברה פרוסה כיום ביותר מ-200 סניפים, מתוכם 173 של המותג דלתא ו-31 של המותג פיקס, והיא מתעתדת לפתוח שני סניפים נוספים למותג פיקס, ולהרחיב את נוכחותה במרכזים שכונתיים באמצעות פתיחת 4-5 סניפי דלתא. במקביל נמכרים מוצרי דלתא גם בחנויות מתמחות, דוגמת המשביר לצרכן.